Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Multishotspørgsmål!
Fra : Søren Jensen

Dato : 11-03-03 20:42

Hej!

Hvis jeg tager multishots af fx en bil i bevægelse, findes der så et
program til at lave disse multishots til et billede med bilen placeret
flere steder i billedet ?

Ligesom det her billede

http://www.mtbkanata.com/cgi-bin/DUgallery/pictures/pbpic63851.jpg

Mvh Søren Jensen

Fra : KNL DtP

Dato : 11-03-03 22:22

"Søren Jensen" <noway@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg tager multishots af fx en bil i bevægelse, findes der så et
> program til at lave disse multishots til et billede med bilen placeret
> flere steder i billedet ?

Hvis han havde taget de 10-12 billeder af cyklen oven i samme billede, så ville
baggrunden "skinne" igennem manden. Derfor tror jeg - som du skriver - at det er
lavet bagefter på computer.

Hvis du er hård til PhotoShop, så kunne du jo clone fra f.eks. 10 kilde-billeder til
et still-billede af en racerbanen (uden bilen). Når du har klonet fra billede1, så
hopper du over i billed2 og kloner på det still-billede ect.

Er kameraet sat på stativ og du har taget billederne med samme lukketid/blænde, så
skulle det da være muligt. Husk dog at der skal være en del plads på billedet, hvis
du skal ha' en racerbil til at optræde 10 gange.

Held og lykke med projektet

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-03-03 09:04

"Søren Jensen" skrev
> Hvis jeg tager multishots af fx en bil i bevægelse, findes der så et
> program til at lave disse multishots til et billede med bilen placeret
> flere steder i billedet ?

Jeg holder med Kristian. Det billede er lavet med simpel
copy 'n paste i et Photoshop-lignende program.
I "gamle dage" lavede man det med en tidsoptagelse,
hvor man havde en hullet roterende skive foran
objektivet. Men det giver gennemsigtige objekter.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Asle Bjerva

Dato : 12-03-03 13:15

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i melding
> [...]
> hvor man havde en hullet roterende skive foran
> objektivet. Men det giver gennemsigtige objekter.

Tror ikke det er samme bildet av sykkelen som er kopiert.
Hvis man tar et opptak av sykkelen, og kameraet er plassert på stativ og tar
samme utsnitt av bakgrunnen hele tiden, vil man kunne klippe ut sykkel med
bakgrunn rundt fra de forskjellige opptak og lime det inn på et av bildene.
Det ser ut til at det er det som er gjort, muligens med unntak av sykkelen
helt til høyre, som ser ut til å være frilagt med 'magic wand' og plassert
litt overlappende med den foran.

En helt annen sak er jo om ikke hele bildet er et falsum, jeg kan faktisk
tenke meg at ingen ville tørre å hoppe ned på en så smal hylle....

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Pico

Dato : 12-03-03 15:42

Asle Bjerva wrote:
> [...]
>
> En helt annen sak er jo om ikke hele bildet er et falsum, jeg kan
> faktisk tenke meg at ingen ville tørre å hoppe ned på en så smal

Der er vist ingen tvivl om at det er et "forfalsket billed" hvis sådan noget
eksistere. Asle har ret i at ingen ville turde hoppe på en sådan hylde, man
kan også se fotograferne der står på bjergsiden fotografere alt andet end
cyklisterne.
En helt anden ting er at det er godt tænkt og lavet. Sansynligvis med Photoshop
eller tilsvarende program med cyklerne lagt ind på nye lag over baggrunden.
Pico