Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Komprimer
Fra : Tony og Anne-Lykke

Dato : 10-03-03 09:05

Hvordan komprimerer jeg mine billeder taget med Canon Ixus v3, når jeg
sender dem som e-mail.

Fra : emj

Dato : 10-03-03 09:22

On Mon, 10 Mar 2003 09:05:23 +0100, "Tony og Anne-Lykke"
<twpremove@post.tele.dk> wrote:

>Hvordan komprimerer jeg mine billeder taget med Canon Ixus v3, når jeg
>sender dem som e-mail.

Skal modtageren bare se billedet, eller skal det bruges til andet hos
modtageren?
Hvilket billedbehandlingsprogram har du til rådighed?
Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 10-03-03 09:33

On Mon, 10 Mar 2003 09:05:23 +0100, "Tony og Anne-Lykke"
<twpremove@post.tele.dk> wrote:

>Hvordan komprimerer jeg mine billeder taget med Canon Ixus v3, når jeg
>sender dem som e-mail.

For resten:
Hvis du har winXP, højreklikker du blot på din billedfil og vælger
Send/til postmodtager.
Under "vis indstillinger" kan du vælge mellem 3 gængse
e-mailstørrelser.
Hilsen emj

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 10-03-03 10:07

Tony og Anne-Lykke wrote:

> Hvordan komprimerer jeg mine billeder taget med Canon Ixus v3, når jeg
> sender dem som e-mail.

Hvis det er mange billeder, så bruger jeg Ark til at lægge dem i et arkiv,
og så ellers bare afsted med KMail. Vær dog opmærksom på at de kun
komprimeres ca. 3% da Jpeg i forvejen er komprimeret.

Jeg har selv et IXUS V3 og bruger 640x480. En fin størrelse som ikke fylder
meget. Er perfekt til fx. e-mail eller hjemmeside.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Peter Kjær

Dato : 10-03-03 17:26

Hejsa,

Du kan f.eks bruge winzip som nok er et at de mest udbredte
komprimeringsprogrammer, vær dog opmærksom på at jpg filer er komprimeret i
forvejen så det er meget begrænset hvad du får ud af det

--
Ses,

Peter Kjær

www.dacor.dk - Min hjemmeside om dykning, med stort online billedgalleri.