Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon Ixus v3 ??
Fra : *trads*

Dato : 09-03-03 14:23

Hej
Jeg har vidunderet Canon Ixus V3.
Men jeg kan ikke helt hitte ud af det endnu ;-(

Folk har altid "røde øjne" på billederne...Og Red Eye er sat til ???

Kan jeg ændre billed størrelse fra 3:4 til 2:3 sådan at billedet passer til
normal 10x15 og ikke til en pc-skærm ???????

Henrik Olesen
Randers

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 09-03-03 15:34

*trads* wrote:

> Folk har altid "røde øjne" på billederne...Og Red Eye er sat til ???

Det er lyset som reflektere i det bagerste af øjet. Red Eye gør det nogle
gange værre.

Jeg har ikke fundet en metode til at mindske det, men rygter siger at en
ekstern flash fra en skæv vinkel skulle gøre tricket.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Thomas N

Dato : 10-03-03 16:24

"red eye" slået til? Er det når blitzen blinker nogle gange inden billedet
tages? Det skulle da ellers få folks pupil til at trække sig sammen så
bagsiden (det røde) af øjet ikke ses så tydeligt. Det virker ikke ?

Thomas

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 10-03-03 16:30

Thomas N wrote:

> "red eye" slået til? Er det når blitzen blinker nogle gange inden billedet
> tages? Det skulle da ellers få folks pupil til at trække sig sammen så
> bagsiden (det røde) af øjet ikke ses så tydeligt. Det virker ikke ?

Ikke for mig + mange andre. Min fotohandler sagde også at det sjældent
virkede.. hvad ved jeg? Jeg er bare en luset amatør på det punkt

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.