Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med DV-in på Sony DCR-TRV510E
Fra : Jens Bruun

Dato : 09-03-03 13:22

Hej gruppe,

Jeg har investeret i en lille "dims", der sammen med et stykke medfølgende
software åbnede for DV-in på mit Sony DCR-TRV510E. Opgraderingen gik
tilsyneladende godt, idet Windows Movie Maker (med i XP Pro) ganske rigtigt
nu anerkender, at data nu kan gemmes tilbage på videokameraet i DV-kvalitet.

Prøver jeg at hente en stump video fra kameraet over i Windows Movie Maker
(jeg vælger selvfølgelig at gemme det i DV-kvalitet), og efterfølgende
skrive det tilbage på et nyt bånd, bliver resultatet noget nær ubrugeligt.
Afspiller jeg den gemte stump på kameraet, ses kun enkelte hakkende "bidder"
af den oprindelige video. Afspiller jeg den originale video-stump i Windows
Movie Maker, er lyden hakkende og stort set ubrugelig. Er det mit kamera,
der er problemet, eller er det min PC, der måske ikke kan følge med? Er
Windows Movie Maker ikke gearet til denne simple opgave?

--
-Jens B.