Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HP 850 er det et fornuftigt køb
Fra : Jens Nielsen

Dato : 08-03-03 07:59

Hej

Jeg går og kikker efter et digitaltkamera, og er faldet lidt for HP 850.
Men er det et fornuftigt køb??

MVH
Jens

Fra : Martin Gleit

Dato : 08-03-03 09:14

nej...det er et gangse middelmådigt kamera...se fx. her
http://www.dpreview.com/reviews/hp850/
Hvad skal du gi for det?

Fra : Kent

Dato : 08-03-03 11:51

"Martin Gleit" <marting*nospam*@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> nej...det er et gangse middelmådigt kamera...se fx. her
> http://www.dpreview.com/reviews/hp850/
> Hvad skal du gi for det?

Nååe, prisen og den kraftige zoom taget i betragtning mener
jeg nu ikke, det er så dårligt et kamera. Det tager ikke ligefrem
FANTASTISKE billeder - men dog heller ikke ligefrem ringe.
Linsen er af meget høj kvalitet - fra Fuji - men det kan jo
ikke gøre det alene.

Et kamera i samme prisklase - Olympus Camedia 4000 - tager
med garanti bedre billeder, og så har den mange flere manuelle
indstillingsmuligheder. MEN den har jo ikke den kraftige zoom!

Du må beslutte præcist, hvad du vil kræve af et kamera, og først
da begynde at kigge dig omkring.

Vh
Kent

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-03-03 11:28

"Jens Nielsen" <j-erbo@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg går og kikker efter et digitaltkamera, og er faldet lidt for HP 850.
> Men er det et fornuftigt køb??

Jeg vil også sige det ikke er noget godt køb, med den begrundelse at det er
utrolig langsomt, både til at tage billedet når man trykker på knappen (
autofokus på 1-1½ sekund, dvs. det er også svært at tage billeder af
bevægene ting), og også til at gemme billederne. Dog har den ingen problemer
med at fokusere i mørke..

Jeg vil foreslå dig at læse både det det link som Martin sendte, og så
dette: http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/hp850.html , (evt. bare
steves conclussion der står det hele sådan ca. i) så er du klar over hvad du
går ind til.. Men, det hele skal da absolut ikke være negativt, jeg tror nu
nok at det er et ordentligt kamera.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk