Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Uoriginal tilbehør til Olympus ?
Fra : Anders Houmark

Dato : 07-03-03 12:58

Hej..
Jeg ville bare lige høre om der er nogen af jer der kender til et firma som
producere uoriginalt tilbehør til Olympus Digital kamera?

Jeg vil gerne have ekstern blitz.. Synes dog den danske pris på ~ 5300 er
for dyrt når kameraet koster 1000 kr. mindre ..
Må hellere kontrollere de tyske priser..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : emj

Dato : 07-03-03 13:31

On Fri, 7 Mar 2003 12:57:41 +0100, "Anders Houmark"
<anders@andersh.dk> wrote:

>Jeg vil gerne have ekstern blitz.. Synes dog den danske pris på ~ 5300 er
>for dyrt når kameraet koster 1000 kr. mindre ..
>Må hellere kontrollere de tyske priser..

Ja, det er da ne vild pris.
Min Fl-40 er købt hos PhotoTeam og den kostede 3550.
Jeg kan dog se, at Olympus nu har lanceret en ny Flash FL-20, specielt
beregnet til små kompakte digitaler.
Se www.olympus.dk
Hilsen emj

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-03-03 22:37

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Min Fl-40 er købt hos PhotoTeam og den kostede 3550.
> Jeg kan dog se, at Olympus nu har lanceret en ny Flash FL-20, specielt

Ok, det havde jeg slet ikke set.. Mange tak.. Så må man bare vente til det
kommer på markedet.. Har nemlig ikke kunne finde nogen pris på det endnu..
Kommer tid kommer råd...

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Lotte M

Dato : 07-03-03 15:58

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev

> Jeg ville bare lige høre om der er nogen af jer der kender til et firma
som
> producere uoriginalt tilbehør til Olympus Digital kamera?

Jeg har lige købt en Soligor DG-20A - den er lavet til digitalkameraer.
Den kostede små 800 kr. Soligor'en kan gå på en hotshoe, tilsluttes
via kabel, eller udløses vha den indbyggede slave. Der er 2 slave-
indstillinger, den ene med trinløs forsinkelse, så flashen ikke udløses
på eventuelle forglimt.

På min Sony 707 er der ikke hotshoe, ejheller mulighed for tilslutning
med kablet, så jeg bruger den trinløse slave og min indbyggede flash
(som dæmpes) - det fungerer fint.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Christian Menck

Dato : 07-03-03 16:15

Hvor har du købt din SoligoR DG-20A?

Fra : Lotte M

Dato : 07-03-03 17:38

"Christian Menck" <dio@rhk.dk> skrev

> Hvor har du købt din SoligoR DG-20A?

I Aalborg, hos Foto Gerlach.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-03-03 00:41

"Lotte M" <lotte_m@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hej Lotte

> [...]
> via kabel, eller udløses vha den indbyggede slave. Der er 2 slave-
> indstillinger, den ene med trinløs forsinkelse, så flashen ikke udløses

Det lyder rigtig interessant! Prisen er jo helt vild i forhold til Olympus
FL-40. Og det ser også ud som om der medfølger en skinne til montering..
Følger der kabel med?

> På min Sony 707 er der ikke hotshoe, ejheller mulighed for tilslutning
> med kablet, så jeg bruger den trinløse slave og min indbyggede flash
> (som dæmpes) - det fungerer fint.

På mit kamera er der sådan en tilslutning som ses nederst i venstre hjørne
på dette billede:
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/c4000/c4000_io.jpg mon det
passer med den Soligor flash?
Flashen skal bruges som erstatning af den indbyggede, til portrætfoto, for
at undgå røde øjne. den vil sikkert også kunne bruges til andet, men det har
jeg ikke lige tænkt på endnu

Gad vide om de lokale forhandler (japan photo og photo care) har den liggene
... Jeg tror det ikke, men det kunne da være et forsøg værd..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jack L.

Dato : 08-03-03 18:59

Anders Houmark wrote:
> [...]
> portrætfoto, for at undgå røde øjne. den vil sikkert også kunne
> bruges til andet, men det har jeg ikke lige tænkt på endnu

Kan du regulere flashintensiteten med C4000eren? Det kan hjælpe lidt på
portrætfotos omend ekstern flash selvfølgelig er at foretrække.

Hilsen Jack

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-03-03 21:48

"Jack L." <jack_nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du regulere flashintensiteten med C4000eren? Det kan hjælpe lidt på
> portrætfotos omend ekstern flash selvfølgelig er at foretrække.

Begravede mig lige i manualen, og fandt ud af at det er muligt.. Det virker
endda, så tak for tippet!
Den anti-red-eye funktion som er indbygget i kameraet virker også en lille
smule.. men den er langsom at tage billeder med

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk