Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Smart Media Card på vej ud?
Fra : JH

Dato : 03-03-03 14:05

Jeg sidder og læser i Alt om Data's marts udgave,
at det stort set kun er Olympus digitalkameraer,
der anvender Smartmedia, og at Olympus er ved at udfase
denne flashkorttype.

Betyder det at det ikke er særlig klogt,
at købe et Olympus digitalkamera - eller hvad?

JH

Fra : Anders Juul Hansen

Dato : 03-03-03 14:37

JH <jh@jh.jh> skrev:

> [...]
>denne flashkorttype.
>
>Betyder det at det ikke er særlig klogt,
>at købe et Olympus digitalkamera - eller hvad?

Olympus laver udemærket kamara, men det er rigtig at Smartmedia er
noget lort. Der er flere ting der gør kortet til noget lort.

- Overfladen over hukommelsen er stor og sidder ubeskyttet. Hvis
du skulle komme til at tabe kortet kan du nemmere beskadelige
kortet.

- Du kan købe CompactFlash med stor hukommelse.

Hvis jeg skulle ud og vælge et ny Digital Kamara vil jeg gå unden
om Smartmedia. Jeg ville et Digital Kamara med CompactFlash. Der
kan godt være det er mig, men jeg kan bedre lide CompactFlash.

MVH.
Anders Juul Hansen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-03-03 14:57

"Anders Juul Hansen" skrev
> Olympus laver udemærket kamara, men det er rigtig at Smartmedia er
> noget lort. Der er flere ting der gør kortet til noget lort.

Smartmedia er ikke noget lort. De kan bare ikke laves større
end 128mb.

> - Overfladen over hukommelsen er stor og sidder ubeskyttet. Hvis
> du skulle komme til at tabe kortet kan du nemmere beskadelige
> kortet.

Hvis du taber et CF kort ka' det gå fra hinanden.
Hvis man beskadiger et SM kort, er det på
kontaktfladen ikke på den "ubeskyttede hukommelse" (!)

> - Du kan købe CompactFlash med stor hukommelse.

Korrekt. Og med flere fysiske formater, med et
hav af egenskaber (læse- / skrivehastighed)
Ikke alle typer kan anvendes i alle kameraer.

> Hvis jeg skulle ud og vælge et ny Digital Kamara vil jeg gå unden
> om Smartmedia. Jeg ville et Digital Kamara med CompactFlash. Der
> kan godt være det er mig, men jeg kan bedre lide CompactFlash.

Der kommer ikke flere nye kameraer med SM kort.
Den nye fælles standard hos Toshiba, Olympus og
Fuji er XD kort, som er mindre, men tykkere, end SM kort.
De vil efterhånden kunne fåes op til 8GB.
Læse- / skrivehastigheden er som på Microdrive eller
de hurtigste CF kort.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 03-03-03 15:57

Anders Juul Hansen wrote:

> Hvis jeg skulle ud og vælge et ny Digital Kamara vil jeg gå unden
> om Smartmedia. Jeg ville et Digital Kamara med CompactFlash. Der
> kan godt være det er mig, men jeg kan bedre lide CompactFlash.

Enig. Jeg har det på samme måde.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : emj

Dato : 03-03-03 16:01

On Mon, 3 Mar 2003 14:05:19 +0100, "JH" <jh@jh.jh> wrote:

>Betyder det at det ikke er særlig klogt,
>at købe et Olympus digitalkamera - eller hvad?

Nej bestemt ikke. Jeg har f.eks. et Olympus C-5050, som kan anvende
alle slags kort og man kan endda have 2 forskellige kort i samtidig og
skifte mellem kortene, som man lyster. Det kan ikke være meget mere
brugervenligt.
Hilsen emj

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 03-03-03 16:01

man skal også erindre SD formattet der bruges i flere og flere ting
(telefoner, MP3 afspillere, PDA´ere o.lign), dette vil betyde at prisen
falder...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen