Farvekode til Yamaha
Fra : Sachmann

Dato : 15-03-01 09:57

Hej

Jeg har lavet nogle ridser på min kåbe på min Yamaha 600S Diversion.
De skal males.

Farvekoden angives som værende VCR7, men det er den japanske kode.

MC forhandleren kan ikke hjælpe mig med en dansk farvekode. Importøren i
Odense kan heller ikke, men henviser mig til at få farven scannet for at
bestemme farvekoden.

Min lokale autolakere har et EDB farvesystem (Du Pont) men heller ikke
her kan findes en dansk farvekode.

Er der en barmhjertig sjæl der kan hjælpe.

med venlig hilsen
Bent

Fra : Ian Rasmussen

Dato : 15-03-01 14:45

Sachmann wrote:

> Er der en barmhjertig sjæl der kan hjælpe.

Jeg er bange for at du ikke bliver specielt glad for min loesning, men
det var den eneste mulige da min yamaha thunderace skulle males.
Farvekoden hjalp mig ikke til en brik, saa jeg fandt en autolakerer der
kun lakerede mc'ere. Det var lidt dyere men han gav fire lag roed og
farven var perfekt matchende de resterende. Han forklarede at man i
japan maa male med "maling iblandet lak" hvilket var pi$$e giftigt og
ulovligt at male med i nl. Derfor byggede han farven op i flere lag, i
halv-blank og til sidst lagde han en gang klar-lak paa. Resultatet var
paenere end originalen og tydeligvis et tykkere lag lak der. Ved naeste
koeb af ny mc faar han helt sikkert mc'en forbi til lakering mens km
tallet endnu er 0 !

Pris for en roed kaabeside samt underkaabe-side i sort med
soelv-glimmer: 2000 kr (600 fl).

Ian, nl

Fra : Daniel Jørgensen

Dato : 15-03-01 15:22

Ian Rasmussen wrote:

> .
> Farvekoden hjalp mig ikke til en brik, saa jeg fandt en autolakerer der
> >
> Ian, nl

Hej Ian
Var det autolakereren i Klarup?.
Mener du man ville kunne se stor forskel hvis cyklen fik klar lak.
Der er selvfølgelig en fordel i at man nemmere kan polere små ridser
væk.
Mvh Daniel.
VTR 1000F

Fra : Morten Dahl

Dato : 15-03-01 16:03

"Daniel Jørgensen" <dj@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Mener du man ville kunne se stor forskel hvis cyklen fik klar lak.
> Der er selvfølgelig en fordel i at man nemmere kan polere små ridser

Hvis nu du lige læser Ian´s post igen, ejg har citeret hame ovenfor..

Desuden tror jeg ski ikke en autoklatter i Klarup bliver skide imponeret
over at få stukker Hollandske Gylden i hånden når man skal afregne det
finansielle melleværende (mit bud: Jydske dollars er sku det bedste
betalingsmiddel i sådan en situation)

Hilsen

Morten Dahl
- ved ikke med jer, men solen skinner udenfor mit vindue

Fra : Ian Rasmussen

Dato : 15-03-01 16:35

Morten Dahl wrote:

> over at få stukker Hollandske Gylden i hånden når man skal afregne det
> finansielle melleværende (mit bud: Jydske dollars er sku det bedste
> betalingsmiddel i sådan en situation)

LOL Jeps, denne her boer i Rotterdam, men mon ikke der findes lige
saa kompetente lakerer i Danmark. Fordelen ved ham her var blot at han
havde malet et utal af R1 og andre yamaha'er saa han vidste paa forhaand
i hvilken retning han skulle skyde.

Til Daniel ang klar-lakering af ny cykel. Jeg kan godt lide at se min
cykel skinne i solen, og derfor polerer jeg den af og til. Man kan se
paa min thunderace at der forsvinder en lille smule roed farve, samt at
der hvor mine knae presser mod tanken samt andre beroeringsflader bliver
matte. Ved at give en gang klar-lak foerst, som vel at maerke er en hel
del tykkere kan dette undgaes. Jeg har netop set resultatet paa en helt
ny thunderace og det er soerme flot. Mindre ridser osv gaar desuden ikke
helt gennem lakken, hvilket goer dem lette at reparere.
Det eneste man/jeg skal goere op med sig/mig selv er om jeg virkeligt
vil holde cyklen saa skinnende hele tiden eller om jeg kun vil polere
fire gange om aaret og saelge inden det bliver en mat-lakering.

> - ved ikke med jer, men solen skinner udenfor mit vindue

Arrrgh, der er helt taaget hernede, men 14 grader.

Ian, i madkasse idag.