Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dansk pris på Canon EOS-10D?
Fra : Kent

Dato : 02-03-03 10:54

Hej

Som I måske ved, så er Canon EOS-10D lige blevet
annonceret. Den er afløseren for Canon D60!
Derfor også lige en advarsel til jer derude, som tænker
på at købe en D60'er nu til omkring de 18.000-20.000 kr.
Det er fuldstændigt urealistisk høje priser nu!!! Vent nogen
tid, så kan I få den meget billigere!

Nå, men nu mit egentlige spørgsmål..... Såvidt det vides
vil Canon EOS-10D blive introduceret i USA til en
pris på omkring de $1.500 . Kan nogen evt. fortælle
mig, hvad cirka-prisen vil blive i de danske webshops,
når den engang kommer til DK?

Vh
Kent

Fra : Martin Gleit

Dato : 02-03-03 11:11

18-19000 kr har jeg læst...så det ville nok være en del billigere at flyve
til New york og købe et til 10000 kr. Kent..er du stadig på udkig efter
kamera? Har du fået nogle yderligere svar fra de online shops du kontaktede
ang. lensmate mm.?

Fra : Kent

Dato : 02-03-03 11:18

"Martin Gleit" <marting*nospam*@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> 18-19000 kr har jeg læst...så det ville nok være en del billigere at flyve
> til New york og købe et til 10000 kr.

Ja, det kunne jo tænkes. Hvor har du egentlig fundet prisen på de
18.000-19.000 kr. i DK?

Jeg vil nok se om jeg ikke kan få fingrene i et nyt, billigt D60 i den
kommende tid. Prisen må snart begynde at styrtdykke

>Kent..er du stadig på udkig efter
> kamera? Har du fået nogle yderligere svar fra de online shops du
kontaktede
> ang. lensmate mm.?

Nej, jeg har stadigt ikke købt kamera - venter/leder stadig. Var faktisk
tæt på at bestille en G3'er, men nu vil jeg lige vente til PMA i Las Vegas
er forbi. Desuden kunne det som nævnt være rart at få fat i en billig D60

Desværre har jeg endnu ikke fået svar fra nogle webshops ang. Lensmate.

Vh
Kent

Fra : Martin Gleit

Dato : 02-03-03 11:25

Kan ikke huske hvor jeg læste det med prisen...men det siger jo også næsten
sig selv at det bliver prislejet...tror egentlig ikke prisen falder på d60
forløbigt (i al fald ikke ret meget)...der er heller ikke sket noget endnu i
usa selv om man allerede kan forudbestille 10d...

Fra : Ghetto Svend

Dato : 02-03-03 11:59

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil nok se om jeg ikke kan få fingrene i et nyt, billigt D60 i den
> kommende tid. Prisen må snart begynde at styrtdykke

Det kan du godt glemme alt om. Canon er dygtige til at tilpasse deres
produktion så den ikke ramler sammen med nye modeller. Jeg har fulgt Canon
Digicam prisniveau i de sidste fire år, og har aldrig det du beskriver om
pris styrtdyk (hvad et styrtdyk egentlig i %?)

Et frisk eksempel er G2 kontra G3:
Nuværende pris på EDB-priser
G2 5990 kr
G3 6990 kr
Relativ lille besparelse på 16,7%
G2 kostede som ny det samme som G3 som ny.

Mht. til D60 er den faldet fra de 25000 den kostede som ny. I dag koster den
19500 og den falder sandsynligvis ikke meget mere højest et par tusinde.
EOS-D10 kommer til at koste det samme som D60 gjorde i sin tid,
sandsynligvis 22-25000 kr.

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 02-03-03 12:08

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i dk.fritid.foto:

> Hvor har du egentlig fundet prisen på de
>18.000-19.000 kr. i DK?

F.eks. her:
http://www.pressefotografforbundet.dk/fil/teknik/eos_d101.pdf

Her står at den vejledende udslagspris bliver 18698.-

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Martin Gleit

Dato : 02-03-03 12:22

Ja. jeg tror nu heller ikke prisen bliver 20-25000 men snarere ca.
18-20000...dog giver jeg ghetto svend ret i at der næppe kommer nogen form
for styrtdyk på d60

Fra : jcjensen

Dato : 02-03-03 12:42

"Martin Gleit" <marting*nospam*@mail1.stofanet.dk> wrote in

> Ja. jeg tror nu heller ikke prisen bliver 20-25000 men snarere ca.
> 18-20000...dog giver jeg ghetto svend ret i at der næppe kommer nogen
> form for styrtdyk på d60

Det bliver der bestemt ikke, for D60 er udgået af produktionen.

Med venlig hilsen
Jens Chr. Jensen

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 02-03-03 12:57

"Martin Gleit" <marting*nospam*@mail1.stofanet.dk> skrev i
dk.fritid.foto:

>Ja. jeg tror nu heller ikke prisen bliver 20-25000 men snarere ca.
>18-20000

Det er meget få fotoforhandlere, der vil sælge 10D'eren til en pris,
der ligger over den vejledende udsalgspris.

>...dog giver jeg ghetto svend ret i at der næppe kommer nogen form
>for styrtdyk på d60

Eftersom D60'eren ikke laves længere, så er det kun de kameraer, der
står ude hos forhandlerne, der kan blive solgt. Og evt. hvis Canon har
nogle på lager, men jeg tror ikke, at de har ret mange på lager. Men
de vil næppe blive solgt til en pris, der ligger over 10D'erens.

Iøvrigt har Canon faktisk tradition for sætte prisen på kameraer ned
efter nogen tid, men det gælder for det professionelle udstyr. Kort
tid efter at jeg havde købt 1D'eren, så modtog jeg en check (fra
forhandleren) på 3000.- fordi kameraet var faldet i pris, og det
skulle ikke komme de kunder til skade, der havde været blandt de
første til at købe kameraet!

Og fornylig meddelte Canon, at prisen på 1D'eren er faldet i USA og et
at lignende prisfald vil blive gennemført i Europa omkring 1. marts.
Formodentlig til noget i omegnen af 25.000 + moms.

Desværre vil der nok ikke følge en check med denne gang. :-|

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 02-03-03 12:34

On Sun, 2 Mar 2003 11:17:59 +0100, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>Jeg vil nok se om jeg ikke kan få fingrene i et nyt, billigt D60 i den
>kommende tid. Prisen må snart begynde at styrtdykke

Det skal du nok desværre ikke regne med - som allerede nævnt
andetsteds i tråden er Canon gode til at få lagerbeholdningen af
"gamle" modeller til at passe med introduktionen af nye.

På de internationale fora og sider har man de sidste små 2 måneder
kunne læse om folks problemer med at få fat i D60'eren - Canons
produktion af kameraet er formentligt (for længst) stoppet og lagret
snart tomt! Og med introduktionen af den nye model er det temmeligt
usandsynligt at de genoptager produktionen.
De få butikker/grossister, der stadigvæk har D60'eren på lager sætter
formentligt ikke prisen "vanvittigt" meget ned da de jo så taber en
masse penge - og de kan formentligt sagtens komme af med kameraet til
noget der ligner normalprisen.

--
/Jesper Rasmussen
Husk dk i slutningen af mail-adresse ved direkte svar!

Fra : Alex W

Dato : 02-03-03 16:24

Kan nogen evt. fortælle mig, hvad cirka-prisen vil blive i de danske
webshops, når D10 engang kommer til DK?

Hejsa
Den er ankommet, i hvert tilfælde på prislisten....

D10 koster kr. 4800,- mindre end D60 i indkøb engros
Hvad forretningerne så vil forlange er en anden sag...

Jeg skal lige bestille en ....

/Alex
www.skriverstuen.dk

Fra : Alex W