Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Indkøb af filmscanner. (negativ+positiv)
Fra : Peter Andersen

Dato : 01-03-03 13:01

Hej med jer derude...

Jeg påtænker meget kraftigt at købe en svanner til at scanne mine negativer
med. Er ikke lige p.t. klar til at skulle købe digicam.

Men hvad skal jeg vælge!?? hvis jeg vil købe mig en skal den også være god!
Mit budget er mellem 3.00 og 4.000 (4k absolut max!)

Hvad skal man købe? Har kigget på en Minolta DiMage Scan Milti 3 og Pro...
Pro versionen ser jo lækker ud! men prisen kender jeg ikke endnu...

--
Venlig Hilsen
Peter Andersen

Fra : René Sørensen

Dato : 01-03-03 13:36

Et god tilbud kan fås hos IT Butikken i øjeblikket:

Acer BenQ ScanWit 2720S
Type: Film 36 Bit
Resolution: 2700x2700 dpi
Interface: SCSI-II
Software: Adobe Photoshop LE, Ulead Photo Express
Accessories: Mounted Slide Holder + 35mm Filmstrip Holder
Warranty: 2 Years
Pris: 2420 kr

vh René

Fra : KNL DtP

Dato : 01-03-03 14:53

"René Sørensen" <res@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Acer BenQ ScanWit 2720S

Står der noget om hvor stort det dynamisk område den kan spænde over (de kalder det
sikkert D-max)? Det er måske (lige efter opløsning) den vigtigste data for en
filmscanner.

Negativer og især dias kan være svære at scanne, da området fra højlyset til skyggen
kan være meget stort. Derfor er det vigtigt at få en scanner, der kan spænde over
dette område, så højlyset og skyggen blokker ud.

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Lars [8210]

Dato : 01-03-03 14:49

Peter Andersen wrote:
> [...]
Milti 3 og
> Pro... Pro versionen ser jo lækker ud! men prisen kender

Hej

Der er virkelig god brugt - en Nikon LS-2000 coolscan til
salg her:

http://www.pressefotografforbundet.dk/koeb_og_salg/computerg
rej.php

( det ikke mig der sælger)

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Fra : Peter Andersen

Dato : 02-03-03 07:55

"Lars [8210]" <lars9999@NOSPAMexcite.com> wrote in message
> Der er virkelig god brugt - en Nikon LS-2000 coolscan til
> [...]

Ja, LS-2000 har jeg siddet og kigget på og er blevet meget interesseret. ICE
er jo et must! Det eneste svage punkt der tilsyneladende er er vist det
software der følger med...? (der var en del der havde vrøvl på nogle forum
på nettet).

LS-4000 ser lækker ud, men prisen er for høj til mig. Kan måske findes
brugt? Så er der en Coolscan IV som også er en mulighed, og så endelig
LS-2000.

Hvad bør jeg gå efter?

Fra : Lars [8210]

Dato : 02-03-03 11:47

Peter Andersen wrote:
> [...]
måske findes
> brugt? Så er der en Coolscan IV som også er en mulighed,

Hej Peter

Tjah - Det afhænger meget af hvad du skal bruge den til/og
hvad du vil "bløde" for den - som du skriver er ICE meget
vigtig - og softwaren er meget vigtig -
Silverfast-plugin'en til Photposhop er en drøm!

Jeg tror du skal prøve at nogle brugeranmeldelser på f. eks.

http://www.fotosidan.se/reviews/listcat.htm?ID=32

ellers prøv at kikke under
Film & Dias Scannere - underafsnit Mixed FAQ's:

på min foto-linksside: