Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Blegning af S/H
Fra : Hanne og Anders Hørs~

Dato : 28-02-03 22:10

Er der nogle der ved om man kan bruge blodludsalt til at blegne billider
med inden man toner dem?

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 01-03-03 10:21

Hej

Rødt blodludsalt, er noget af det mest giftige der findes, men efter det er
slået fast, vil jeg anbefale dig at lave prøver inden du gå i gang med
"originalen"

Hvis du bruger saltet i "Farmers svækker" skal du være opmærksom på at den
først lysner højlysene, men du kan bruge pensel på skyggerne, og på den måde
bevare højlysene.

Prøv dig frem, men pas på ikke at komme til at drikke svækkeren, den er
"usund"

Hej og god fornøjelse !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Kristian Amby

Dato : 01-03-03 11:48

Det kan du, men du kan ikke bruge det til at tone med, men til at
lette skyggerne med. Du kan læse om det på min hjemmeside

http://www.geocities.com/kambydk/farmers.html

Blodludsalt hedder også Kaliumferricyanid, som jeg har skrevet.

Du kan også bruge det til at farve spegepølse med. Det er usundt, men
det gjorde man i mange år.

Mvh
Kristian Amby

*****************
Du er velkommen til at besøge mine hjemmesider:
www.geocities.com/kambydk
Fremstilling af fotografiske bade samt brugen af filtre til s/h og
farve

www.pbase.com/amby
Galleri

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 01-03-03 12:56

"Kristian Amby" <amby@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan også bruge det til at farve spegepølse med. Det er usundt, men
> det gjorde man i mange år.

Hej

I meget små doser !

Jeg mener ikke at man kan købe rødt blodludsalt i fri handel, er det korrekt
?

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Kristian Amby

Dato : 01-03-03 18:58

Det kan man sikkert ikke. Jeg har noget på lager, men det har jeg haft
i mange år. Men det kan købes hos kemikalierhandlere, der ikke
handeler med private.

Det var heller ikke fordi jeg ville opfordre nogen til at bruge det
til madvarer, men det gjorde man for år siden.

Med de kemikalier, jeg har i mit mørkekammer, kan jeg lave myregift,
descinfektionsmidler, ukrudtsmidler, kalkfjerner og mange andre rare
ting. Jeg har ingen cyankalium, det kan ellers bruge til at fiksere
med.

Jo, det er bestemt en alsidig hobby vi har.

Mvh
Kristian Amby