Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mørke billeder???
Fra : Tigeren

Dato : 26-02-03 08:52

Håber i kan hjælpe mig.

Når jeg tager billeder med mit Fuji Finepix s1 pro bliver de meget mørke.
Jeg bruger en sigma linse 100-300 med autofocus. Alle instillingerne på
kameraet står som de plejer.
Jeg har også et problem hvis jeg tager billeder i ISO 1600 så er det som om
den kun tager billedet halvt og så skriver den ERROR..

Mvh

Lasse

Fra : Peter Schrøder

Dato : 26-02-03 20:39

"Tigeren" skrev
> Når jeg tager billeder med mit Fuji Finepix s1 pro bliver de meget
mørke.
> Jeg bruger en sigma linse 100-300 med autofocus. Alle instillingerne

> kameraet står som de plejer.

Og du er helt sikker på at eksponeringskorrektionen ikke
er havnet på -3 ved en fejl?
Har du prøvet med en anden optik?

> Jeg har også et problem hvis jeg tager billeder i ISO 1600 så er det
som om
> den kun tager billedet halvt og så skriver den ERROR..

Hvis det er så mørkt at du har brug for 1600 iso vil kameraet
normalt tænde "focus-assist" projektøren. Gør den det?
Ellers har du måske stillet kameraet på landscape eller sport mode og
så er der måske for mørkt til at den kan fokusere.
Prøv evt. med manuel fokus.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply