Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Canoscan 5000F
Fra : Svein Lerberg

Dato : 24-02-03 18:34

Hei!
Jeg vurderer å kjøpe en Canon Canoscan 5000F, hovedsakelig fordi denne kan
scanne inn dias og negativfilm.

Er det noen som har erfaring med scanning av dias? Blir kvaliteten god?
Når det gjelder scanning av negativer, vil da scanneren gjøre bildene
positive, og hvordan blir normalt kvaliteten?

Jeg har fra før en Canon Canoscan N670U, og denne scanner vanlige bilder
godt nok for meg. Den kan imidlertid ikke scanne dias og negativer. Dersom
kvaliteten på innscannede dias og negativer blir "så som så", vil jeg spare
meg for utlegget til ny scanner.

--
Hilsen (Regards)
Svein Lerberg

Fra : Ivan

Dato : 26-02-03 17:02

Jeg har en film-scanner og bruger nu stort set udelukkende dias af to
årsager:
1: Jeg synes det endelige resultat er lidt bedre end ved brug af negativer
2: køb et lille lysbord (<500 kr med lup?) og du kan se dine billeder
igennem "live" i stedet for på skærmen, hvilket i mine øjne er rarere, og
gør det lettere at finde det bedste billede og nøjes med at indscanne det.

Med en Epson 890 mener jeg resultatet er fuldt på højde med billeder
fremkaldt i min yndlings-forretning. Lidt dyrere pr billede, men du printer
til gengæld kun de gode.

Mvh Ivan

Ivan Vogelius
Dept. of Physics and Astronomy