Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Infrarød belysning.
Fra : Kong Kurt

Dato : 19-02-03 23:21

Jeg er den lykkelige ejer af et Panasonic NV-DS30. Kameraet kan
optage ved det indbyggede infrarøde lys og gør det udmærket.
Jeg kunne dog godt tænke mig en projektør, så der kan optages på
længere afstande.
Kan man få sådanne projektører og til en rimelig penge ?

--

Hilsen Kong Kurt

Musik til festen? www.2tykke.dk
Stort er godt, så jeg er go' nok !

Fra : P.C.

Dato : 20-02-03 08:56

Hi

"Kong Kurt" <kongkurt*spam*@2tykke.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne dog godt tænke mig en projektør, så der kan optages på
> længere afstande.
> Kan man få sådanne projektører og til en rimelig penge ?

Det handler vel om at fjerne alt andet end det inferøde lys, det gør man vel med
et filter , men hvis du finder et, skal du nok være opmærksom på at kunne lede
varmen væk.
Der er vist ikke meget i en bliz, ellers kunne man vel sætte et filter på den
også.
P.C.

Fra : Kong Kurt

Dato : 20-02-03 13:15

On Thu, 20 Feb 2003 08:56:12 +0100, "P.C." <per.corell@privat.dk>
wrote:

> [...]
>varmen væk.
>Der er vist ikke meget i en bliz, ellers kunne man vel sætte et filter på den

Principielt er det jo en oplysning af objectet på samme måde som hvis
man satte projektører op og filmede normalt. Her skal object bare
bades i infrarødt lys, som mit kamera kan opfange.
Der er som nævnt, en infrarød lampe på kameraet, men der er ikke "nok
blus på lampen"

Fra : Klaus Madsen

Dato : 20-02-03 18:59

"Kong Kurt" <kongkurt*spam*@2tykke.dk> wrote in message
> On Thu, 20 Feb 2003 08:56:12 +0100, "P.C." <per.corell@privat.dk>
> wrote:
>

> Der er som nævnt, en infrarød lampe på kameraet, men der er ikke "nok
> blus på lampen"

Er du sikker på, at det ikke er hjælpelampen til autofocus´en ???

Mvh. Klaus

Fra : John

Dato : 20-02-03 20:02

"Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx> skrev i en meddelelse

> "Kong Kurt" <kongkurt*spam*@2tykke.dk> wrote in message

> Er du sikker på, at det ikke er hjælpelampen til autofocus´en ???

Det er et videokamera han snakker om
--
MVH
John K Hansen

Fra : Gerner

Dato : 20-02-03 11:07

On Wed, 19 Feb 2003 23:20:55 +0100, Kong Kurt <kongkurt*spam*@2tykke.dk> wrote
in dk.fritid.foto:

> [...]
>optage ved det indbyggede infrarøde lys og gør det udmærket.
> Jeg kunne dog godt tænke mig en projektør, så der kan optages på

Hvad mener du med længere afstande ?

>Kan man få sådanne projektører og til en rimelig penge ?

Har du spurgt i en fotoforretning ?
Ellers spørg i en elektronikbutik (brinck) om infrarød lysdiode m.m.
Der er jo også en del naturfotografer der benytter infrarød om natten.
Ellers (langt ude) militært surplus.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Alex Linaa

Dato : 20-02-03 11:15

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse

> Har du spurgt i en fotoforretning ?
> Ellers spørg i en elektronikbutik (brinck) om infrarød lysdiode m.m.
> Der er jo også en del naturfotografer der benytter infrarød om natten.
> Ellers (langt ude) militært surplus.

Ellers prøv at spørge efter en "Griselampe" hos en elektriker.

venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Gerner

Dato : 20-02-03 20:22

On Thu, 20 Feb 2003 11:14:54 +0100, "Alex Linaa" <@a@linaa.com@ingenspam.com>
wrote in dk.fritid.foto:

>"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse

>Ellers prøv at spørge efter en "Griselampe" hos en elektriker.

Men det er måske ikke den rigtige bølgelængde ligesom div. infrarød til
hjemmebrug. Inden han køber skal det nok afprøves.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-02-03 21:31

In article <8j085v0anso5l6ddbqs25d980gnie51jd1@4ax.com>, Kong Kurt wrote:

> [...]
> længere afstande.
> Kan man få sådanne projektører og til en rimelig penge ?

Prøv militære overskudlagre. Militæret brugte/bruger sådanne
store projektører på stativ. Eneste ulempe er, at modtageudstyret
er blevet så billigt at det ikke længere virker, da fjenden også
kan se det.

Militæret anvender nu i stedet termisk og lysforstærkende udstyr,
altså passivt. men det er lidt dyrt til hobbybrug.

Fra : Lars [2000]

Dato : 22-02-03 22:25

> [...]
> længere afstande.
> Kan man få sådanne projektører og til en rimelig penge ?

Tag et kig på denne her:
http://www.koz.dk/product.asp?product=37&page=1

"Har du brug for at kunne se i mørke?

Beskrivelse:
Så er løsningen her. Dette modul er med sine 28 IR dioder meget effektiv og
giver gode muligheder for at kunne se i mørke igennem et CCD kamera.
Alligevel sælges den til et yderst konkurrence dygtig pris pga. dens simple
opbygning. Ideel til port telefoner eller overvågning af garage og hjem. Kan
nemt monteres på væg med en skrue, ud i hvert hjørne.

Tekniske Data:
Forsyning: 12 - 15V DC
Strømforbrug: max. 300mA
Rækkevidde: max. 5m