Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Compact Flash vs Compact Flash Ultra
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 18-02-03 12:36

Hejsa

Er der nogen der har prøvet de 2 typer CF ram, og kan mærke forskel, hvor er
det at man får bedre performance henne, jeg står og er ved at købe mit
første digicam(Canon S-30), og skal lige undersøge nogle detaljer først :)

Mvh
Jacob

Fra : GiWeo

Dato : 18-02-03 15:55

Hejsa

> [...]
>det at man får bedre performance henne, jeg står og er ved at købe mit
>første digicam(Canon S-30), og skal lige undersøge nogle detaljer først :)

Tjaaa, forskeller er 1x læse/skrive mod 4x læse/skrive

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links Politiscanner og PMR-446 walkie på
http://www.lars-engelhardt.dk
Lad os snakke på MSN: giweo@hotmail.com
ICQ: 4835755

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 18-02-03 16:10

GiWeo wrote:

> Tjaaa, forskeller er 1x læse/skrive mod 4x læse/skrive

Og nogle er 24x osv.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Gerner

Dato : 18-02-03 19:29

On Tue, 18 Feb 2003 16:10:06 +0100, "Martin L. Johansen" <ares@c.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

>Og nogle er 24x osv.

Men kun mod computeren ikke ? Selve kamaraets lukketider berøres ikke ?
Jeg skal selv købe et memory card een af dagene.
649 kr. for et 128 Mb ?
348 for 64 Mb ?

Hvad skal man se på for at få et godt forhold mellem pris og antal billeder man
får per Mb ?

For mit kamera er kapasiteten følgende:

Internt 16 Mb.
God bedre bedst
95 48 23
64 Mb SD/MMC
383 192 95

Kodaks originale går så til 96 Mb og 192 Mb

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-02-03 08:48

Gerner wrote:

> Men kun mod computeren ikke ? Selve kamaraets lukketider berøres ikke ?

Se der fik du mig sq :-/b Jeg må melde pas, aner det ikke.

> Jeg skal selv købe et memory card een af dagene.
> 649 kr. for et 128 Mb ?
> 348 for 64 Mb ?

Tja, nu er penge og pris ikke alt, så jeg ville vælge det til 128MB, da du
kan have de ekstra billeder på. Hvis du køber det lille så kan du være
sikker på at mangle plads en dag, sådan er Murphys Lov

Jeg har lige nu 16MB CF, og på min ønskeseddel står CF 128MB Ultra til ca
475,- afhængig af mærke.

Vigtigt er, at det er Ultra, dvs. hurtigt, da kameraet kan optage film og
Canon foreskriver at det skal være et Ultra for at virke 100% i forbindelse
med film.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Gerner

Dato : 19-02-03 11:50

On Wed, 19 Feb 2003 08:48:03 +0100, "Martin L. Johansen" <ares@c.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

>Tja, nu er penge og pris ikke alt, så jeg ville vælge det til 128MB, da du
>kan have de ekstra billeder på. Hvis du køber det lille så kan du være
>sikker på at mangle plads en dag, sådan er Murphys Lov

Men når jeg har overført billederne fra kortet, så kan jeg jo bare formatere det
og så skulle kortet jo være klar til de næste 400 billeder.
Der er i hvert fald en formateringsfunktion i menuen i kameraet.
Jeg mener også at overførslen til computeren fra den indbyggede hukommelse
sletter billerderne, men det skal jeg lige se på.

>Jeg har lige nu 16MB CF, og på min ønskeseddel står CF 128MB Ultra til ca
>475,- afhængig af mærke.

Hvorhenne ? I dk ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-02-03 12:15

Gerner wrote:

> Hvorhenne ? I dk ?

Ja. Bingo Photo i Kolding Storcenter har PQI 128MB Ultra til 475,-. Jeg har
dog blandede følelser over for det mærke når vi snakker RAM, men måske det
er udemærket (læs: rigtig godt) til CF? Jeg ved det ikke, så det skal jeg
selvf. lige høre lidt rundt omkring først.

Det skal bare spille, der skal ikke være noget der. Når jeg køber noget, så
skal det bare virke og koster det så 25% ekstra, ja så er det prisen.

Egentlig har jeg på stående fod ikke brug for ekstra MB, da jeg lige på
nuværenden tidspunkt og forbrug tager billeder i 640x480 i mellemste
kompression. Det passer perfekt til min hjemmeside og når jeg viser
billederne på PC'en. Synes de bliver for store i de andre opløsninger.

Men den dag jeg skal rode mere med det, fx. til billededitering, så kommer
jeg nok til kort (haha fik du den?) med det kort jeg har nu. Min USB reader
kan ikke tage større end 128MB, så det er max for mig. Jeg har endnu ikke
sat mig rigtig ind i Gimp så det må jeg have til gode.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Kent

Dato : 18-02-03 20:20

"Jacob Rungwald" <rungwald@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det at man får bedre performance henne, jeg står og er ved at købe mit
> første digicam(Canon S-30), og skal lige undersøge nogle detaljer først :)

Se indlægget og tråden "Hastighed på ramtyper..." fra
den 15.02.2003 her i nyhedsgruppen. Tråden er startet
af Dennis Kristensen

Efter overskriften at dømme tænker du på mærket
SanDisk. Den ville jeg IKKE købe, hvis jeg var dig.
Se i ovennævtne tråd hvorfor.

Vh
Kent