Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
køb af digitalkamera
Fra : Henrik Hansen

Dato : 18-02-03 00:06

Da jeg står for at skulle anskaffe mig et digital kamera, retter jeg
henvendelse til denne gruppe.

Jeg skal bruge et digitalkamera til stillbilleder. Hvilke krav skal jeg
stille til et kamera, det må godt kunne tage nogle gode billeder.

Er der nogle der har kendskab til udenlandske netbutikker hor det kan
handles billigere end man kan få det til herhjemme ??

MVH

Henrik

Fra : John / PzyCoDesign.d~

Dato : 18-02-03 12:04

Jeg kan anbefale:

Canon Powershot G2 !!!
og Caplio R330

Fra : KAO

Dato : 18-02-03 16:55

Hej henrik

- Generelt er det billigere i tyskland.
eks. denne pris-indeks side: http://geizhals.cc/
USA er noget billigere, og der er kloge folk der siger at der ingen told er
på digital kameraer fra USA (undersøg det hellere først, jeg ved ikke om det
passer).
På denne pris-indeks side kan man finde et nikon coolpix 5700 til ca.
5000kr (+ moms), så hvis der ingen told kommer på, er det billigt !!! (dk
pris = 10.300kr.) www.bizrate.com

Mvh. Keld

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-02-03 17:08

"KAO" skrev i en meddelelse
> - Generelt er det billigere i tyskland.
> eks. denne pris-indeks side: http://geizhals.cc/

Og der er ingen ekstra udgifter som f.x. told og dansk moms.

> [...]
ingen told er
> på digital kameraer fra USA (undersøg det hellere først, jeg

Om der er told ved jeg ikke, men der ihvertfald 25% dansk moms,
som Post Danmark opkræver, hvis det bliver sendt med posten.

Jan Vestergaard
Email: jan@NOSPAMjve.dk Inet: www.jve.dk
Ved mail fjern NOSPAM - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 19-02-03 08:18

"KAO" <keldalex@hotmail.com> wrote in message
> Hej henrik
>
> - Generelt er det billigere i tyskland.
> eks. denne pris-indeks side: http://geizhals.cc/
Klip

Udemærket link.
Jeg er selv på udkig efter et Olympus C4000 og er faldet over
http://www.fotoversand24.de, som har det til ?509,-
Jeg har forespurgt på hvad deres forsendelses omkostninger til DK er og skal
nok droppe en linje, når jeg får svaret.

Mvh Lars

Fra : John / PzyCoDesign.d~

Dato : 19-02-03 12:07

> http://www.fotoversand24.de, som har det til ?509,-

Jeg kunne forestille mig at det var i euro :)

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 20-02-03 11:55

Ja John - det er euro. Tegnet der stod der hvor du ser ? tegnet, var et ?
(euro tegn).

Nå, når nu det er på plads, kan jeg oplyse at forsendelses omkostning er: ?
20,00 og at forretningen kun bruger forudbetaling.

Mvh Lars

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 20-02-03 12:18

Som det tydeligt ses understøttes euro tegnet ikke...

?

Fra : Madsen

Dato : 20-02-03 15:34

Lars Jakobsen skrev:

> Som det tydeligt ses understøttes euro tegnet ikke...

Kan du heller ikke se det her: ¤ ?

Madsen.

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 21-02-03 08:19

Jo - hvilket format er det posted i?

Fra : Madsen

Dato : 21-02-03 13:07

Lars Jakobsen skrev:

[Kan du se mit euro-tegn?]

> Jo - hvilket format er det posted i?

Hvis du markerer mit indlæg og trykker Ctrl + F3 så er der nogle
linier der hedder:

Disse linier fortæller din newsreader hvilket tegnsæt den skal
bruge til at læse indlægget med så tegn bliver oversat korrekt.
I indlægget med euro-tegnet er det altså Iso-8859-15-tegnsættet
som mit indlæg er blevet kodet med.

Hvis du gør det samme på et af dine indlæg. Altså markerer det og
trykker Ctrl + F3, så har du ingen information om hvilket tegnsæt
du benytter, så enhver newsreader der læser dine indlæg skal gætte
sig til hvilket tegnsæt dine indlæg er skrevet i. Det burde din
newsreader i stedet fortælle.

Hvordan du helt præcist får Outlook Express til at sende et euro-
tegn så de fleste ser det som et euro-tegn er jeg ikke klar over.
Det fungerer her når jeg sender med Outlook Express, men ikke
uden brug af hjælpeprogrammer, medmindre at jeg vil have indlægget
kodet i utf-8 (Unicode hedder det i Outlook Express). Det tegnsæt
er bare ikke vildt populært på usenettet da mange newsreadere vist
ikke kan tyde det.

Du bør få Outlook Express sat op så den fortæller hvilket tegnsæt
du benytter. Hvordan du gør det kan du læse på følgende side:
<http://kommunalbastards.org/oe/tegnsaet.html>

Muligvis ved de mere om det med euro-tegnet i gruppen som omhandler
Outlook Express så XFUT til den. Dette indlæg og svar til det vil
derfor havne i den gruppe.
(Den hedder <news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express>)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 21-02-03 18:18

Lars Jakobsen skrev:

> Tak Madsen, nu tror jeg ? tegnet er der...

Problemet er, så vidt jeg ved, at på den plads hvor ¤-tegnet er i
ISO-8859-15, er ?-tegnet i ISO-8859-1, så hvis du indsætter øvro
og samtidig koder med ISO-8859-1, så ser modtageren et spørgsmåls-
tegn, hvilket også er det jeg ser når jeg læser dit indlæg. Altså
når jeg ser: <news:3e56370b$0$23820$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net>.

Dit indlæg skal kodes med ISO-8859-15 når du indsætter øvro-tegnet
og det ved jeg som sagt ikke hvordan man gør i Outlook Express uden
brug af tredjepartsprogrammer.

PS.
Det er ikke så smart at du fjerner det FUT der er sat til OE-gruppen.
Det vi snakker om her har jo ikke ret med foto at gøre, så der er
ingen grund til at fortsætte diskussionen i den gruppe. Nu snakker vi
Outlook Express som har sin egen gruppe så jeg har sat FUT til den
gruppe igen. Svar til dette indlæg vil derfor kun havne i OE-gruppen.

Madsen.

Fra : Benja

Dato : 18-02-03 17:00

> [...]
>
> Er der nogle der har kendskab til udenlandske netbutikker hor det kan
> handles billigere end man kan få det til herhjemme ??

Prøv at søge lidt i denne gruppe. Ellers kan jeg henvise til
www.dpreview.com som har mange forskellige anmeldelser af div. kameraer.
Personligt synes jeg rigtig godt om Olympus C-4000 eller Olympus C-5050.

Mvh.
Benja