Foto
IBM760 5420
Teil 3020
NY-Camera, manglende garantibevis
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 13-02-03 10:42

Jeg købte et Canon 28-135 IS objektiv fra NY-camera i Tyskland i sommeren
2002. Jeg har brug for at sende kameraet til eftersyn nu, men har netop
opdaget at der ikke er noget Canon garanti bevis (Canon International
Warranty) med i kassen. Der var kun en hvid seddel med objektivets
serienummer og så en manual.

Er der andre der har købt nyt Canon udstyr fra NY-camera og var "Canon
International Warranty" garantibeviset med i pakken?

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Check www.digitalforbruger.dk

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : max

Dato : 13-02-03 11:15

> [...]
>
> Er der andre der har købt nyt Canon udstyr fra NY-camera og var "Canon
> International Warranty" garantibeviset med i pakken?

Surt - er det gået i stykker..?

Prøv at kontakte dem der nede, kan ikke forestille
mig andet end at de tager sig af det, hvis du har fakturaen,
det blir ikke meget dyrere at sende det til tyskland end til den
lokale Canon service center.. Så op med humøret..

Mit gæt er at det har været solgt en gang før, du ved 14 dages
returret, og så er den smuttet med indpakningen, det kan ske
alle steder, så det er alm. fornuft at man checker sine pakker
når man modtager dem...mvh max

Fra : Peter Schrøder

Dato : 13-02-03 13:22

"Kenneth Darling Soerensen" skrev
> Er der andre der har købt nyt Canon udstyr fra NY-camera og var "Canon
> International Warranty" garantibeviset med i pakken?

Har du talt med Canon i Danmark, om de overhovedet
kræver et sådant garantibevis. Normalt skal du jo
kun kunne dokumentere ejerskabet, og det klarer
en faktura jo lige så godt ?

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-02-03 21:21

In article <Xns93216CE5DFBDAkennethdarlingfromde@32.97.166.131>, Kenneth Darling Soerensen wrote:
> [...]
>
> Er der andre der har købt nyt Canon udstyr fra NY-camera og var "Canon
> International Warranty" garantibeviset med i pakken?

I USA er de fleste "New York" fotohandlere kendt for at sælge
grå importvarer, altså fra asien, og uden lokal garanti. Dvs
uden Canon / Nikon whatever garanti.

Det er nok det du er rendt ind i.

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 13-02-03 22:47

On Thu, 13 Feb 2003 20:21:23 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
wrote:
-snip-

>I USA er de fleste "New York" fotohandlere kendt for at sælge
>grå importvarer, altså fra asien, og uden lokal garanti. Dvs
>uden Canon / Nikon whatever garanti.
>
>Det er nok det du er rendt ind i.

Nu er det nok NY-Camera i Tyskland
<http://www.ny-camera.net>
Kenneth snakker om, men bortset fra det er det korrekt at man skal se
sig for, hvis man handler i eks. New York - mange af de billige
butikker handler med "grey market"/parallelimportede varer. Der er dog
stadigvæk garanti - men den håndteres af butikken! (dvs. den danske
importør vil ikke reparere varen på garantien)

I de store og velansete butikker som fx www.adorama.com og
www.bhphotovideo.com har man ofte valget mellem varen med "officiel
USA garanti" og så "grey market" til typisk 10-15% lavere pris.

--
/Jesper Rasmussen
Husk dk i slutningen af mail-adresse ved direkte svar!

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-03 15:04

Jeg mener at kunne huske at det er et rent USA problem. Nikon US og Nikon i
europa er to forskellige organisationer sådan garantimæssigt. Det der er grå
produkter i US er OK her. Et Nikon fra østen har vel ikke et garanti i
Danmark??? Det er det i USA pga ejerforhold omkring Nikon USA. Det er nok
værre at stå med et N80 i Danmark end et F80 fra østen der har været over
USA.
Jeg ved godt det er en vag sang jeg synger her, men det er også kun en
forklaring jeg fik for mange år siden om dette emne...

Karsten

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 14-02-03 08:07

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in

> [...]

> I USA er de fleste "New York" fotohandlere kendt for at sælge
> grå importvarer, altså fra asien, og uden lokal garanti. Dvs
> uden Canon / Nikon whatever garanti.
>
> Det er nok det du er rendt ind i.

Som Jesper påpeger, så er NY-camera på trods af navnet en butik i Tyskland..