Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Lensmate adabter til Canon G3?
Fra : Kent

Dato : 10-02-03 16:37

Hej

Kender du evt. et dansk (helst!) eller tysk firma, som
forhandler Lensmate adabtere til Canon Powershot G3?

Når jeg køber min G3'er, tænker jeg også på at købe
en Lensmate, en teleconverter (Tiffen måske) og et
billigt UV-filter til at beskytte linsen. Lyder det
fornuftigt nok? Jeg er altså begynder .

Kender du også et dansk/tysk firma, som forhandler
Tiffen?

På forhånd tak.

Vh
Kent

Fra : postkasse59@hotmail.~

Dato : 10-02-03 21:01

Har ikke undersøgt hvor i Dk ,man kan købe det, men der er altid
lensmateonline.com

Fra : Kent

Dato : 10-02-03 21:24

<postkasse59@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har ikke undersøgt hvor i Dk ,man kan købe det, men der er altid
> lensmateonline.com

Jo, men jeg er lidt usikker på told, garanti, moms osv.

Ville MEGET gerne finde en forhandler i Europa.

Jeg mener da, at Lensmate på alle måder er meget bedre end
Canons originale adapter?

Vh
Kent

Fra : postkasse59@hotmail.~

Dato : 11-02-03 12:02

Jo...Lensmate er at foretrække frem for Canons...Først og fremmest
er den mindre og lavet af aliminium og ikke plastik. Har dog ikke
undersøgt hvor du kan købe den her i nærheden men sig til hvis du
finder ud af noget...kig evt på dette link
http://www.photography-on-the.net/forum/viewboard.php?BoardID=29

Fra : gokke

Dato : 13-02-03 08:31

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ville MEGET gerne finde en forhandler i Europa.
>
> Jeg mener da, at Lensmate på alle måder er meget bedre end

Du har ret lensmate adapter er bedre end canons, men nu er det ikke
adapteren der gir billederne. hvad skal du montere på adapteren, filter så
brug bare lensmate, men er det linser så er canons at foretrække, da de er
skræddersyede til g3.

gokke

Fra : Kent

Dato : 13-02-03 15:39

"gokke" <gokke@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Du har ret lensmate adapter er bedre end canons, men nu er det ikke
> adapteren der gir billederne.

Joooe tak, det er jeg skam godt klar over Eller..... det kan man
måske alligevel sige til en vis grænse. I hvertfald er det et faktum, at
Lensmates 52 mm. adabter ikke blokerer så meget for den interne
flash, som Canons 58 mm. gør.

>Hvad skal du montere på adapteren, filter så
> brug bare lensmate, men er det linser så er canons at foretrække, da de er
> skræddersyede til g3.

Du kan finde mindst (!!) lige så gode linser til G3 som Canons egne. Der er
fx linser fra Tiffen, som er en af de mest anerkendte producenter er linser
mm. blandt profesionelle fotografer. Selvfølgelig skal man se sig lidt for
og læse nogle reviews, for en bestemt producent procerer ikke KUN
gode linser m.m.

Vh
Kent

Fra : gokke

Dato : 14-02-03 08:04

> [...]
> mm. blandt profesionelle fotografer. Selvfølgelig skal man se sig lidt for
> og læse nogle reviews, for en bestemt producent procerer ikke KUN

du kan sætte hvad som helst foran dit kamera, linser, kikkert mikroskop, og
få et brugbart resultat.
canons vidvinkel- og telelinse er skræddersyet specielt til g3, og jeg tror
næppe de vil fabrikere nye linser, når der kommer en ny model, (der forskel
på linserne til g2 og g3), hvis ikke der er væsenlig forskel på
billedkvaliteten.
du kan altid prøve nogle af de andre linser, men kan komme til at betale
dyre lærepenge.

gokke

Fra : Sune Kjems

Dato : 12-02-03 00:40

> Kender du også et dansk/tysk firma, som forhandler
> Tiffen?

Hej Kent

Bico.dk forhandler Tiffen herhjemme. Teleconvertere og vidvinkler findes
dog ikke i deres produkt sortiment, men hvis man sender dem en email,
kan man godt narre dem til at skaffe det ønskede produkt hjem fra USA.

Det havde jeg i hvert tilfælde held med sidste år.
--
De venligste hilsener
Sune Kjems