Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Powershot G3 og macrolinse
Fra : Kent

Dato : 06-02-03 22:39

Hej

Er der nogen af jer, der har prøvet en G3'er med
påmonteret macrolinse?

Hvor tæt på kan man komme med linsen?

Jeg ved, at man kan købe sådan en linse, men om
den kan fås som original fra Canon er jeg ikke
helt sikker på. Den ser ikke ud til at findes
på Canons hjemmeside.

Blandt andre www.digital4you.dk sælger sådan en
linse. De kalder den for "Closeup linse 250 D 58"

Lige et lille tillægsspørgsmål: Jeg vil gerne have købt
mig et meget hurigt 128 Mb Compact Flash til
kameraet. Kender du evt. et godt mærke? Der
er store forskelle på skrive/læse-hastighederne
på kortene!!!

Tak for hjælpen!

Vh
Kent

Fra : Gokke

Dato : 07-02-03 06:04

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen af jer, der har prøvet en G3'er med
> påmonteret macrolinse?

ja

> Hvor tæt på kan man komme med linsen?

hvis du slår op i manualen kan du få svar på dine mange spørgsmål, der står
der alt om hvilket tilbehør du kan købe til g3, og hvor tæt du kan gå med en
macrolinse.

> [...]
> på Canons hjemmeside.
>
> Blandt andre www.digital4you.dk sælger sådan en
> linse. De kalder den for "Closeup linse 250 D 58"

den er god nok, det hedder den faktisk

> [...]
> mig et meget hurigt 128 Mb Compact Flash til
> kameraet. Kender du evt. et godt mærke? Der
> er store forskelle på skrive/læse-hastighederne

læs venligst tilbage i gruppen emnet er oppe mindst en gang om ugen.

gokke

Fra : Michaelbs

Dato : 07-02-03 09:47

ang. compactflash kortet:
128mb er alt for lidt, hvis du vil tage højkvalitetsbilleder. Jeg købte et
Microdrive 1GB i Tyskland til 215 euro og det er jeg meget glad for, men kig
lige her....jeg så et compactflash kort 256mb tilkun 70 euro!!
http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=80299
mvh Michael

Fra : Kent

Dato : 07-02-03 16:27

"Gokke" <gokke@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

UDDDRAG:

> [...]
står
> der alt om hvilket tilbehør du kan købe til g3, og hvor tæt du kan gå med

Problemet er at jeg endnu ikke har købt en G3'er, så derfor
har jeg heller ikke manualen. Jeg tænker på at købe en macrolinse
med, når jeg sandsynligvis køber G3'eren inden så længe.

Vh
Kent

Fra : gokke

Dato : 07-02-03 19:55

> Problemet er at jeg endnu ikke har købt en G3'er, så derfor
> har jeg heller ikke manualen. Jeg tænker på at købe en macrolinse
> med, når jeg sandsynligvis køber G3'eren inden så længe.

ok, den 4/2 var der et indlæg der hed 'Canon G3 manual på engelsk' som du
kan downloade, den kan give dig svar på dine mange g3-spørgsmål.

gokke

Fra : Peter Rinder

Dato : 07-02-03 09:58

> [...]
> mig et meget hurigt 128 Mb Compact Flash til
> kameraet. Kender du evt. et godt mærke? Der
> er store forskelle på skrive/læse-hastighederne

Jeg har lige købt et RiData 256MB. Havde i forvejen et Memorex 256MB.
Jeg afprøvede det nye kort ved hjælp af min MP3-afspiller, der fungerer som
flytbart drev i Windows.
Jeg overførte en stor fil til det nye kort og prøvede derefter med det gamle
kort.
Det nye kort var godt og vel dobbelt så hurtigt!
Man kunne også tydeligt mærke forskel ved brug af afspilleren, der skifter
meget hurtigere mellem sangene med det nye kort end med det gamle.
Jeg har ikke lige afprøvet det i et digitalkamera, da jeg venter en med
posten en af dagene, men mon ikke tendensen er den samme.

Jeg kan altså kun anbefale RiData.

/Peter

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 07-02-03 10:16

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>Jeg vil gerne have købt
>mig et meget hurigt 128 Mb Compact Flash til
>kameraet. Kender du evt. et godt mærke?

Kig her: http://www.robgalbraith.com/media/compactflash/index.html

Det er en sammenligning af CF-kort, specielt målrettet de
professionelle kameraer. Dvs. at kortene er større end 128 Mb, men
sammenligningen kan stadig have værdi.