browserproblemer!
Fra : Jacob Knudsen

Dato : 15-03-01 12:54

hej alle.

jeg er løbet ind i browserforskelle med siden www.euh-bnb.dk.
Explorer: alt virker, men siden er også optimeret til hertil.

Netscape 6: menuen er helt uduelig og resten flyder rundt!

Opera 5.0: Næsten intet virker!

Efter at have læst dokumentationen for NN6 og O5, skulle begge understøtte
javascript og css (i det mindste i det omfang jeg bruger).

1: hvorfor virker menuen ikke i NN6, er det ikke mere eller mindre dem der
"opfandt" javascript?
2: selvom NN6 ikke understøtter CSS2 fuldt ud, burde den ikke understøtte
positionering?
3: O5.0 samme som 1+2 men jeg fandt ud af at opera ikke undestøtter
fonttypen Helvetica!(?).

Er der ingen anden mulighed end at opbygge siden i tabeller?
Og skal jeg lave menuen helt om da javascript åbenbart ikke virker?

Håber der en en simpel løsning, ellers må jeg jo omstrukturere ;-(

-jacob

PS.: er der nogle af jer der ved hvor jeg finder browserstatistik - fordelt
på lande?
(DK, S, N, GB)

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-03-01 12:57

"Jacob Knudsen" <isl39003@image.dk> wrote
> 1: hvorfor virker menuen ikke i NN6, er det ikke mere eller mindre dem der
> "opfandt" javascript?

Det er ikke Javascript der er problemet det er Document Object Model:
Du refererer til dine Layers vha. document.all.layernavn Dette er IE´s egen
Document Object Model så derfor virker det kun deri..

For at lære lidt om hvordan man refererer til layers i andre browsere så se
denne post: <news:5MKr6.14055$lk1.544335@twister.sunsite.dk>

> 2: selvom NN6 ikke understøtter CSS2 fuldt ud, burde den ikke understøtte
> positionering?

Jeg har ikke lige mulighed for at se din side i NN6, men jeg vil da gætte på
at du blot har forskellige margin størrelser. For NN6 understøtter CSS-P.

> Er der ingen anden mulighed end at opbygge siden i tabeller?

Du kan opbygge den vha. layers...

> Og skal jeg lave menuen helt om da javascript åbenbart ikke virker?

Nej, bare tilbas den til DOM:

IE: document.all
NN4: document.layers
Resten: GetElementById()
--
Jakob Andersen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 15-03-01 16:20

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> writes:

> For at lære lidt om hvordan man refererer til layers i andre browsere så se

Desuden:
http://sites.netscape.net/ekrockhome/standards.html