Ågerpriser på campingudstyr i DK
Fra : Jens W Jørgensen

Dato : 20-02-03 13:31

Hej jeg er dybt rystet over hvad camper og DCT kan få sig selv til at
forlange for udstyr, skulle netop købe et myggenet til halvdør pris i mit
tyske reimo katalog 39 Euro ca 300 kr pris for det samme i DK ved camper
946 kr dette er da vist lidt mere end 7% momsdifference.
Et andet eks er oyster parabol digital 85 CI pris i tyskland 2550 Euro=19125
kr pris ved camper 23995 kr

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-02-03 13:45

In news:3e54ca75$0$24704$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
Jens W Jørgensen typed:

> Hej jeg er dybt rystet over hvad camper og DCT kan få sig selv til at
> forlange for udstyr...

Du har helt ret!

Der er mange der efterhånden har fundet ud af at det sagtens kan betale sig
at handle syd for grænsen. Specielt hvis man bruger de firmaer som har
mulighed for betaling via nettet.

Men der er dog også mindst to danske leverandører som gør op med det
sædvanlige danske prisniveau. Det er henholdsvis http://www.hks-camping.dk/
og http://www.campingpriser.dk/acatalog/

Deres priser kan ikke helt konkurrere med de tyske, men der er stadig meget
at spare - og mange er mere trykke ved at købe et sted hvor de kan tage
telefonen og ringe til leverandøren i tilfælde af problemer.

Men i mange tilfælde kan du sagtens forhandle dig til fornuftige priser hos
din sædvanlige forhandler. Jeg har mere end én gang henvist til priserne hos
de to nævnte og har kunnet handle lokalt til samme priser - og det har ofte
været stumper fra de som du nævner.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Hvis du er ny i nyhedsgrupperne, og måske ikke helt sikker
på hvordan man bærer sig ad, så er der hjælp at hente på

Fra : Pipeline

Dato : 21-02-03 02:09

"Carsten Stage" <stageNOSPAM@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Der er mange der efterhånden har fundet ud af at det sagtens kan betale
sig
> at handle syd for grænsen. Specielt hvis man bruger de firmaer som har
> mulighed for betaling via nettet.

Hvor finder man de tyske online butikker? Nogen links?

Fra : Jan Pedersen

Dato : 21-02-03 07:42

Carsten Stage wrote:
> [...]

Der er lige en ting der bør tages i betragtning, en camping forhandler skal
tjene hele sin års indtægt på 7-8 måneder, men hans personale skal jo også
have løn de sidste 4 ikke. Har i nogen sinde besøgt en forhandler en alm.
Dag i december måned, måske ikke lige hvor der er mest gang i den.

Men så kan man jo sige at det samme er gælden i tyskland, men der er sæsonen
stukket over længere tid, og der er mange flere aktører på markedet.

Jan
--
Det nemmere at få tilgivelse end tilladelse...
Blomst # 92159636

Fra : Carsten Stage

Dato : 21-02-03 10:24

In news:b34hn1$oj2$1@sunsite.dk,
Jan Pedersen typed:

> Men så kan man jo sige at det samme er gælden i tyskland, men der er
> sæsonen stukket over længere tid, og der er mange flere aktører på
> markedet.

Rigtigt, og det er det med de flere aktører de danske forhandlere er ved at
opleve nu, i takt med at flere og flere handler over landegrænserne.

Hvid der er noget ved dem, så vil de begynde at tilpasse priserne til dt
større marked.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-02-03 15:14

"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> wrote in message news:b34hn1$oj2$1@sunsite.dk...
> [...]
> have løn de sidste 4 ikke. Har i nogen sinde besøgt en forhandler en alm.
> Dag i december måned, måske ikke lige hvor der er mest gang i den.

Der er så lige det at sige til det,at jeg ville da også gerne have et
job,hvor jeg
kunne tjene hele min årsløn på 8 måneder.
Hvis forhandlerne ikke synes de tjener nok de sidste 4 mdr.,så må de da bare
holde lukket
og finde noget andet at lave i den tid.
Det er de vilkår alle andre på arbejdsmarkedet må indordne sig under.
Ole

Fra : Thore Sorensen

Dato : 21-02-03 17:21

On Fri, 21 Feb 2003 15:14:22 +0100, "Ole Larsen" <kkk@abc.dk> wrote:

>Der er så lige det at sige til det,at jeg ville da også gerne have et
>job,hvor jeg
>kunne tjene hele min årsløn på 8 måneder.

Søg ind til "det offentlige"....der kan du tjene den på 4 måneder eller
mindre....hvis 8 timers søvn ikke er nok, må man tage natten til
hjælp...:)

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952

Croma 2.0ie 1993
Pluto 1.2 1996
Adria 502LH 1996

(fjern Z'erne hvis du mailer direkte)

Fra : Per

Dato : 21-02-03 18:05

forkert gruppe............ prøv: Jokes.dk

Fra : Kjeld Tommy Hansen

Dato : 20-02-03 16:01

Jens W Jørgensen <jenswj@hotmail.com> skrev:
>Hej jeg er dybt rystet over hvad
>camper og DCT kan få sig selv til at
>forlange for udstyr...

Hej.

Jeg er 100% enig - fortjenesten må være meget stor her i landet.

Prøv f.eks. også at se priser på Truma-udstyr i Danmark og i
Tyskland.

Ellers er jeg enig med Carsten om HKS-Camping og Campingpriser.dk.

Fra : T. Hartung

Dato : 20-02-03 20:35

"Jens W Jørgensen" <jenswj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej jeg er dybt rystet over hvad camper og DCT kan få sig selv til at
> forlange for udstyr,

og det er utroligt at du skriver det .. jeg har nemlig i weekenden været hos
en forhandler set på priser, nappet et par kataloger med hjem - og ja jeg
var små sur over priserne og det næsten totale sammenfald/ ens priser - tro
mig jeg havde skrevet mit indlæg ... og så skete der det at meldingen lød
"programmet har udført en ulovlig handling" så om igen -- njaaæææ - gad
ikke - men nu er du der !!

Jag syntes der er yderst mærkeligt at der næste ikke er forskel på priserne
hos DCT/Camper/forhandler på nogle af produkterne - og eksempelvis LAFUMA
har de begge i kataloget - men nej ikke samme møbelserie så ungår man
behændigt konkurrence her - og sådan er der flere steder - elektrolux
køleskabe - samme priser - og da jeg ville bestille noget via internettet -
så skulle jeg indtaste:"hvilken forhandler ønsker du at hente varen hos?"
karteldannelse du kartel - lige en sag for konkurrencestyrelsen - der er
helt sikkert aftalte priser - ØV hvor er DCU hehe - ups - undskyld jeg
spurgte ikke DCU diskussion vel )

mvh
T. Hartung

Fra : Janne Madsen

Dato : 20-02-03 20:49

T. Hartung <torben.hartung@noSPAMmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e552c65$0$11028$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> og så skete der det at meldingen lød
> "programmet har udført en ulovlig handling" så om igen -- njaaæææ - gad
> ikke - men nu er du der !!

Underligt nok det gør min computer også hver gang jeg er inde og kigge på
forhandlerpriser

>ØV hvor er DCU hehe - ups - undskyld jeg
> spurgte ikke DCU diskussion vel )

Den kunne du have sluppet for ved at skrive DCU, DCK, Dansk
Autocamperforening m.v. Det kunne da være vi skulle tage dem med i
diskussionen.

mvh
Lennart Sørensen

Fra : T. Hartung

Dato : 20-02-03 21:06

"Janne Madsen" <argo.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Underligt nok det gør min computer også hver gang jeg er inde og kigge på
> forhandlerpriser

* ROLH*

>ØV hvor er DCU hehe - ups - undskyld jeg
>
> Den kunne du have sluppet for ved at skrive DCU, DCK, Dansk
> Autocamperforening m.v. Det kunne da være vi skulle tage dem med i
> diskussionen.

hehe - DCU = Dansk Cykel Union

DCK = Dansk Curling Klub

mvh
T. Hartung

Fra : Janne Madsen

Dato : 20-02-03 22:45

T. Hartung <torben.hartung@noSPAMmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e55337f$0$10990$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> hehe - DCU = Dansk Cykel Union
>
> DCK = Dansk Curling Klub

Du har vist ikke set prisen på en curlingsten i sportsmaster ---

Den kan garanteret købes billigere i et stenbrud på Bornholm eller et
marmorbrud i Italien.

Ups den røg vist OT, FUT FUT hvor pokker skal vi futte den hen.
Jeg skrev da i det mindste nedenunder

mvh igen
Lennart Sørensen

Fra : lars.christiansen@po~

Dato : 21-02-03 20:21

Hej med dig !
Har du været inde og kigge på www.hks-camping.dk
Hvis du ikke har det så synes jeg at du skulle det
Hilsen Lars

Fra : T. Hartung

Dato : 21-02-03 22:07

<lars.christiansen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med dig !
> Har du været inde og kigge på www.hks-camping.dk
> Hvis du ikke har det så synes jeg at du skulle det

.....og det har jeg - igen de havemøbler LAFUMA eksempelvis findes ikke i DCT
eller Camper du kan ikke sammenligne - så prøv køleskabe Elektrolux - de har
kun de små modeller - uaktuelle i nyere vogne - indrømmet billigere end i
DCT/Camper .. men .. de "snyder" også - med markedsprisen den er sat for
højt - flot skal det jo se ud !! - hvis man vil snydes - værsgo "be my
guest" )

mvh
T. Hartung

Fra : edob

Dato : 22-02-03 10:41

Er der ingen som har netadresser til tyske forhandlere af campingudstyr ??
Pse.

Venlig hilsen, Frank

Fra : Carsten Stage

Dato : 22-02-03 10:55

In news:3e5745ac$0$52157$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
edob typed:

> Er der ingen som har netadresser til tyske forhandlere af
> campingudstyr

Her har du 2 stykker:

http://www.pieper-gladbeck.de/

http://www.immlerplane.de/

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Jan Rene

Dato : 22-02-03 12:09

Jeg har handlet ved Pieper, der var ingen problem. Jeg købte et toilet samt et Heki 2 Tagluge. Det eneste der er at du skal betale ekstra porto fordi du bor i Danmark.
Efter at have bestilt på internettet gik der 5 dage så havde jeg tingende.

Mvh Rene'

Fra : Arne Keller

Dato : 22-02-03 12:49

On Sat, 22 Feb 2003 12:08:45 +0100, "Jan Rene" <Bartram@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>Efter at have bestilt på internettet gik der 5 dage så havde jeg tingende.

Jeg har også handlet hos Pieper og har kun godt at sige om dem,
hurtigt og billigt.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Peter

Dato : 22-02-03 14:56

Hej.

Hvordan m.h.t. told - eller blev det sendt som "gave"

m.v.h. - Peter Toft
Alletiders Morgenmusik.
Danmarks største repertoire!
Rød løber og flag medbringes!
www.morgenmusikken.dk

Det eneste der er at du skal betale ekstra porto fordi du bor i Danmark.

Fra : Carsten Stage

Dato : 22-02-03 15:02

In news:3e578134$0$32016$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Peter typed:

> Hvordan m.h.t. told - eller blev det sendt som "gave"

Det er ikke nødvendigt at ty til "gavemodellen". For så vidt at du handler i
et andet EU-land og betaler lokal moms der, så er der ingen problemer.
Campingudstyr er ikke afgiftsbelagt i Danmark.

En undtagelse vil være at når et udenlandsk (men dog EU) firma omsætter for
over en vis grænse til Danmark så skal de opkræve dansk moms. Jeg husker
ikke beløbet præcist men mener at det er Kr. 2-300.000 der er grænsen.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : Gismo

Dato : 22-02-03 23:57

Jan Rene wrote:
> [...]
> ekstra porto fordi du bor i Danmark.
> Efter at have bestilt på internettet gik der 5 dage så havde jeg

Hvad er priserne for porto?

Gismo.

Fra : Peter

Dato : 23-02-03 09:38

Hej

Er der en eller anden som kan forklare hvordan det er m.h.t. "ting" man har
købt via internettet (i Tyskland) - Jeg tænker mest på told-reglerne!

Fra : Carsten Stage

Dato : 23-02-03 10:00

In news:3e588850$0$31933$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Peter typed:

> Er der en eller anden som kan forklare hvordan det er m.h.t. "ting"
> man har købt via internettet (i Tyskland) - Jeg tænker mest på
> told-reglerne!

Det ved Told og Skat alt om!

En tur på http://www.toldskat.dk/ under vejledninger og pjeser - gav
følgende:

"Køber De en vare eller ydelse via Internettet hos en virksomhed i et andet
EU-land, skal De ikke betale told af varen eller ydelsen, men De skal
derimod som udgangspunkt betale moms af den værdi, varen eller ydelsen har.

Momsen betales til sælgeren med den sats, der gælder i det land, hvor
sælgeren bor, og beløbet vil normalt være en del af den samlede pris, som
sælgeren kræver for varen eller ydelsen. For at være sikker på, hvilken pris
De reelt skal give for en bestemt vare eller ydelse, bør De være opmærksom
på, om den værdi, De finder på Internettet, er med eller uden den
udenlandske moms. Husk også at kalkulere med evt. fragtomkostninger.

I visse tilfælde vil sælgeren kræve dansk moms og evt. dansk punktafgift.
Det gælder bl.a., når hans salg af varer til danske købere er på mere end
280.000 kr. pr. år, og han derfor er blevet momsregistreret her i landet.
For alkoholholdige drikkevarer, mineralolieprodukter og tobaksvarer gælder
dog, at sælgeren skal momsregistreres fra første salg af de pågældende
varer.

Hvis De køber punktafgiftspligtige varer i andre EU-lande, skal der betales
afgift efter følgende regler:

Spiritus, vin, øl, tobaksvarer og mineralolier
Sælgeren skal betale dansk moms og dansk punktafgift af varerne. Hvis det af
sælgerens annoncering eller af andre oplysninger fremgår, at varens pris er
uden punktafgift og moms skal De forud for købet (inden varernes afsendelse)
anmelde dette til told- og skatteregionen og stille sikkerhed.

For spiritus og tobaksvarer kan ToldSkat, hvis der ikke er betalt dansk
afgift, tilbageholde varerne, indtil afgiften er betalt.

De bør derfor være meget opmærksom på, om der er betalt dansk afgift af
varerne. Fx kan en lav pris i forhold til en tilsvarende vares pris i
Danmark tyde på, at der ikke er betalt afgift af varen. For spiritus,
cigaretter og røgtobak vil det i øvrigt ved modtagelsen fremgå af varen, om
der er betalt dansk afgift. Sådanne varer skal ligesom ved køb i danske
forretninger være forsynet med et ToldSkat-afgiftsmærke
(banderole/stempelmærke).

De vil i øvrigt hos ToldSkat kunne få oplyst, om den udenlandske sælger er
registreret for afgift i Danmark.

Hvis De køber spiritus, tobaksvarer eller mineralolier (fx motorbrændstof
eller fyringsolie), og selv sørger for at få varerne afhentet, fx af en
vognmand eller en bekendt, skal købet forudanmeldes, og varerne skal desuden
angives efter rejsegodsreglerne, dvs. at den pågældende vognmand eller
bekendte skal angive varerne ved selve indrejsen, se vejledning om
Rejsegods - regler for rejsende med bopæl i Danmark.

Andre punktafgiftspligtige varer (fx chokoladevarer)
Ved bestilling af andre punktafgiftspligtige varer end ovenanførte, skal De
altid anmelde købet til told- og skatteregionen og betale dansk punktafgift,
hvis forsendelsens værdi uden afgift er over 80 kr.

Hvis De modtager varer og selv sørger for at få varerne afhentet, fx af en
vognmand eller en bekendt, skal De ligeledes anmelde købet til told- og
skatteregionen og betale afgiften."

Med venlig hilsen,

Carsten Stage