hvad koster det ?
Fra : Morten Juel

Dato : 20-02-03 10:17

Hejsa Alle

Hvad koster det at ha en campingvogn stående ? vægtafgigt ? forsikring ?
Er der nogle der ved hvad en Golf II må trække med krog på ?!?

Mvh
Morten

Fra : Henning Lund

Dato : 20-02-03 12:02

Morten Juel skrev:
> Hejsa Alle
>
> Hvad koster det at ha en campingvogn stående ? vægtafgigt ?

ca et par hundrede.

> forsikring ?

ca 800-1000 bananer.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Morten Juel

Dato : 20-02-03 12:22

> ca et par hundrede.
om året ?

> ca 800-1000 bananer.
kasko eller ansvar ?

Mvh
Morten

Fra : Henning Lund

Dato : 20-02-03 13:27

Morten Juel skrev:

> om året ?

Yes

> kasko eller ansvar ?

Begge

Fra : Jens

Dato : 20-02-03 20:04

Der er ikke, så vidt jeg ved, noget der hedder ansvarsforsikring på en
campingvogn. De skader man kan lave på andre med en campingvogn sker normal
når den er spændt bag efter en bil og bilens trækkrog skal netop være
ansvarsforsikret.

Der er således ingen lovpligtig forsikring på en Campingvogn.

Hvis vognen har en vis værdi er det dog en god ide at have den
kaskoforsikret.

Hvis der er nummerplader på, skal der betales vægtafgift.

Mvh

Jens

Fra : Henning Lund

Dato : 20-02-03 20:28

Jens skrev:
> Der er ikke, så vidt jeg ved, noget der hedder ansvarsforsikring på en
> campingvogn.

Den kunne evt stikke af fra dig når den står uden bil

Vil du ikke godt klippe i teksten og svare under det du kommenterer, det
gør det så behageligt at forstå/læse. Kig evt her :

Fra : Jens

Dato : 20-02-03 22:10

> Vil du ikke godt klippe i

jo da

Fra : Per Olsen

Dato : 20-02-03 20:01

Det er kasko. Ansvar er dækket af bilen (hvis man har husket at skrive
trækkrogen på policen...)

Mvh.
Per.

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-02-03 22:41

Per Olsen <per.olsen@post3.tele.dk> skrev:

> Det er kasko. Ansvar er dækket af bilen (hvis man har husket at
> skrive trækkrogen på policen...)

Jeg har ingen trækkrog på min bil, og min campingvogn er alligevel
ansvarsforsikret, foruden kaskoforsikret.

[tyvstjålet citat]:
Vil du ikke godt klippe i teksten og svare under det du kommenterer,
det gør det så behageligt at forstå/læse. Kig evt her:

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : PHK

Dato : 20-02-03 12:32

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> Hejsa Alle

> Hvad koster det at ha en campingvogn stående ? vægtafgigt ? forsikring ?
> Er der nogle der ved hvad en Golf II må trække med krog på ?!?

Kommer an på type - og alligevel er det korrekte tal kun at finde på din
indregistreringsattest eller på typegodkendensen.

Fra : Gismo

Dato : 20-02-03 16:07

Morten Juel wrote:
> Hejsa Alle
>
> forsikring ? Er der nogle der ved hvad en Golf II må trække med krog
> på ?!?
>
> Mvh
> Morten

Typisk egenvægten + 50 Kg.
Jeg har en 1,6´D egenvægt 900 Kg.

Gismo

Fra : T. Hartung

Dato : 20-02-03 20:49

> Hejsa Alle
>
> Hvad koster det at ha en campingvogn stående ? vægtafgigt ?

908 kr. for 2002 (Hobby 545 TK)

forsikring ?

aggggghhh - 2.146 kr. for 2003 hos Codan selvrisiko 556 kr. (hvad giver
andre på deres CV og hos hvem??!!)

(der er kun kasko på CV !)

> Er der nogle der ved hvad en Golf II må trække med krog på ?!?

Det afhænger også af motorstørrelsen

mvh
T. Hartung

Fra : Per

Dato : 20-02-03 21:16

Hej alle.

Mine data: Kaskoforsikring = 1871 kr. uden selvrisiko ( Helårligt for en
ny vogn til ca 82000 kr.) Topdanmark.

Tophjælp ( transport m.m. ved uheld ) = 110 kr.

Vægtafgift: 332 kr. helårligt ( 750 kg )
Ellers se her for din campingvogn:
http://www.campingferie.dk/h3_vogne_til_salg/s/vaegtafgift.asp

Der er en sikker måde at få nøjagtigt hvad en bil må trække på krogen: Ring
til importøren og hav din modelbetegnelse og stelnummer parat, så kan han
fortælle hvilken vægt der skal stå på registreringsattesten. Sådan gjorde
jeg det!

Hilsen Per.

Fra : Henning Lund

Dato : 20-02-03 21:32

T. Hartung skrev:

> 908 kr. for 2002 (Hobby 545 TK)

332kr for en Adria, nummeret kan jeg squtte huske men den er knapt 5 mtr

> forsikring ?
>
> aggggghhh - 2.146 kr. for 2003 hos Codan selvrisiko 556 kr. (hvad
> giver andre på deres CV og hos hvem??!!)

940 kr Topdanmark uden selvrisiko.

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-02-03 22:56

T. Hartung <torben.hartung@noSPAMmail.dk> skrev:

> forsikring ?
>
> aggggghhh - 2.146 kr. for 2003 hos Codan selvrisiko 556 kr. (hvad
> giver andre på deres CV og hos hvem??!!)
>
> (der er kun kasko på CV !)

Jeg betaler vægtafgift kr. 908 helårlig. Hobby 562.

I forsikring betaler jeg kr. 2.364 helårlig incl. *ansvarsforsikring*
(selvrisiko ca. kr. 900,-). Ja, jeg betaler ansvarsforsikring via
campingvognens forsikring, - jeg har *ingen* trækkrog på bilen!
Campingvognen er indregistreret på almindelige hvide nummerplader.

Fra : Morten Juel

Dato : 20-02-03 21:55

Mange tak for jeres svar, så det da billigt )
nå, men så må jeg jo lave en ny tråd )

Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-