Spansk bil/Dansk Campingvogn ?
Fra : B.P [7100]

Dato : 17-02-03 18:22

Hej
En dansk statsborger bosiddende i Spanien, må/kan han leje en campingvogn i
Danmark og køre med den her i ferien efter hans bil der er indregistreret i
Spanien ?

Kan nogen svare på det.
mvh. B. Pedersen 4711@pc.dk

Fra : Arne Keller

Dato : 17-02-03 21:05

On Mon, 17 Feb 2003 18:22:10 +0100, "B.P [7100]" <4711@pc.dk> wrote:

> [...]
>Danmark og køre med den her i ferien efter hans bil der er indregistreret i

Ja det kan politiet

Jeg har selv spurgt dem og svaret var at en udenlandsk bil og dansk CV
er OK, men en dansk bil og udenlandsk CV er ikke OK.
Jeg forstår ikke forskellen, men da jeg selv har en udenlandsk bil og
Dansk CV er jeg tilfreds med svaret

Jeg har også spurgt politiet i Sverige de siger at enhver Europæisk
bil og CV må kobles sammen og køres i Sverige.

Politiet i begge lande måtte undersøge sagen før de kunne svare, så
jeg tror på svaret.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Peter Brown

Dato : 17-02-03 21:44

Mon ikke det i Danmark, kan skyldtes et forsikrings spørgsmål, idet din CV
automatisk er ansvars forsikret, når din bil er synet med træk.
Jeg ved ikke om de samme regler gælder for biler indregistreret i udlandet.

Peter

Fra : Dan Andersen

Dato : 21-02-03 01:24

--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk - www.oscar4sale.dk -
www.bastetogbundet.dk - www.cafezugarbaby.dk - www.damatic.dk
> [...]
>
> --
> Arne Keller
> Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Jeg har flere gg. lejet en svensk CV i Sverige til min DK bil uden
problemer - så den vej er det tilladt.
Mvh.Dan