Hund med til Italien
Fra : Niels Søndergaard

Dato : 09-02-03 00:22

Jeg ved fra min sidste Italienstur, at det især i syden kan være meget
svært at finde en plads, hvor man må have hund med. Jeg planlægger en
tur til området mellem Napoli og Salerno til sommer, og nu vil jeg
høre, om der er nogen her, som kender en plads med havblik og
tilladelse til vovser i det område.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 09-02-03 17:23

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev:

> [...]
>tur til området mellem Napoli og Salerno til sommer, og nu vil jeg
>høre, om der er nogen her, som kender en plads med havblik og

Ups! "Havblik" er jo noget med vindstille og blank havoverflade. Jeg
mener naturligvis havudsigt!

Fra : Janne Madsen

Dato : 10-02-03 10:54

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:rv3b4vkrdk214sbt7o0jgo5gh5v6qaqrmj@4ax.com...
> Jeg ved fra min sidste Italienstur, at det især i syden kan være meget
> svært at finde en plads, hvor man må have hund med.

Hej
Lige et tillægsspørgsmål,. Er italienerne lige så "krakilske" som østrigerne
med hensyn til at lade hunde bade i søer.
Med venlig hilsen
Lennart

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 28-02-03 18:40

Hvorfor tager I dog ikke til Frankrig i stedet for? Jeg har aldrig været i
et mere hundevenligt land end netop Frankrig. De må komme med alle vegne, på
restauranter får de serveret vand og mad og alle snakker og nusser. De er
velkomne på campingpladser - og på de mindre og familiære pladser måtte
vores hund bare gå stille og roligt rundt uden snor - ligseom de lokale
vovser. Italien er et meget hundefjendsk land, hvor folk kun holder bidske
hunde for at passe på deres ejendom - sådan virker det på mig efter flere
besøg og heraf et med hund.

venlig hilsen fra Elisabeth - og Molly, som
bare nød at være campinghundepige i Alsache og Ardeche.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 01-03-03 00:43

"Hansen & Bennetsen" <villalulla@mail.tele.dk> skrev:

> [...]
>hunde for at passe på deres ejendom - sådan virker det på mig efter flere

Det er jo lidt svært at se Capri og Pompejii i Frankrig, hvor vi i
øvrigt har været masser af gange, og ja - det er nemt at have hund med
dér. Selv på restauranterne er de velkomne. Men i år går turen
formentlig til Italien.

Fra : Hans J Mathiesen

Dato : 01-03-03 07:49

Det er da godt at man for at vide at hunde er overalt i frankirg, så skal
man da ikke der hen, og få sin ferie ødelagt

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-03-03 08:39

In news:3e6057c6$0$16207$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Hans J Mathiesen typed:

Doh Hans!

Hvad er årsagen til at du konstant og bevidst skider andre brugere af usenet
en lang march? Hvad får dig til at tro at du er hævet over de retningslinier
som brugerne ellers er blevet enige om?

Det er en ualmindelig arrogant opførsel du udviser.

Jeg vil endnu engang bede dig om at se nærmere på de links der er nederst i
dette indlæg.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-03-03 08:56

In news:b3po2e$ljc$1@news.net.uni-c.dk,
Carsten Stage typed:

> Hvad er årsagen til at du konstant og bevidst skider andre brugere af
> usenet en lang march? Hvad får dig til at tro at du er hævet over de
> retningslinier som brugerne ellers er blevet enige om?

Som en opfølgning vil jeg bede dig se nærmere på de betingelser der gælder
for dit internetabonnement:

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=37637&dogtag=tdco-ks-kv

Specielt er afsnit 14.B. punkt I interessant!

Det er altså ikke bare brugerne men også betingelserne for dit
internetabonnement du er ligeglad med.

FUT: dk.admin.netikette

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : sogs

Dato : 01-03-03 14:30

Hans J Mathiesen wrote:
> Det er da godt at man for at vide at hunde er overalt i frankirg, så
> skal man da ikke der hen, og få sin ferie ødelagt

Folk som holder hunde, bør
sørge for, de ikke gør,
hvad de selv ej ville ha gjort
over gade, gård og port.

Det er soleklart - og dog:
ville nogen gi sig lov
selv at stå i gården og
uden ophør at råbe vov?
P.H.

Gør gengæld, ta til Kina -
er det ikke der man spiser dem ?

mvh sten

Fra : Janne Madsen

Dato : 01-03-03 22:13

Hansen & Bennetsen <villalulla@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e5f9ee2$0$52200$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvorfor tager I dog ikke til Frankrig i stedet for?

Af den simple årsag at vi har camperet i Frankrig siden 1986 og er nu blevet
en smule nostalgiske. Vil gerne se om det stadigvæk er det samme at campere
i Italien som det var da vi var børn, hvad det sikkert ikke er.
For øvrigt har i ret i at Frankrig er et pragtfuldt land at campere i når
man har hund. Hvilket forøvrigt også kan siges om Østrig. Lige bortset fra
at der var hundebadning forbudt i søen på den campingplads vi lå på men det
overlevede vi. Til gængæld var der et seperat baderum for hunde.
Men bare roligt vi er ikke færdige med Frankrig

Med venlig hilsen
Lennart Sørensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-03-03 22:53

"Janne Madsen" <argo.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Lennart Sørensen

Hej Lennart.

Det ser ud til, at du bruger en "gammel" Internet explorer, idet der står
SV, når du svarer på noget. Der bør stå Re. Det kan du ændre ved at
installere en nyere IE eller finde det fix, som kan ændre det. Personligt er
jeg ligeglad, men der er nogen der bruger andre newsreadere end IE, og visse
af dem kan ikke se indlæg der starter med SV, idet de sorteres fra, idet kun
Re er "godkendt".
SV skyldtes en lidt for ivrig oversætter hos MS på et tidspunkt.

Kurt

Fra : Jens

Dato : 01-03-03 23:47

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> wrote in message

> "Janne Madsen" <argo.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det ser ud til, at du bruger en "gammel" Internet explorer, idet der står
> SV, når du svarer på noget. Der bør stå Re. Det kan du ændre ved at
....Snip>

Hvornår er Internet Explorer blevet en news reader?

Problemet er nyere Outlook Express i dansk udgave.

Fix'et findes bl.a. her: http://www.dafnie.dk/oeindstilling.htm

Jens

Fra : Janne Madsen

Dato : 02-03-03 00:34

Jens <wambaNOSPAM@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e61380a$0$157$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> wrote in message
> >
> Fix'et findes bl.a. her: http://www.dafnie.dk/oeindstilling.htm

Nu bliver det da først for alvor nervøs for at tage hunden med til
Italien. Det næste bliver vel at der også skal lægeattest på pc'eren.
Gad vide om det ikke skal hedde Frankrig alligevel
Hvad jeg har brugt er nok en gammel outlook uden ekspress så nu prøver
jeg lige med express med de foreslåede justeringer.
Hvis ikke det virker smider jeg hunden ud og bruger sommeren med en
flaske rødvin i kælderen.

Fortsat god weekend
Lennart

Fra : Janne Madsen

Dato : 02-03-03 00:45

Janne Madsen <argo.ls@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Gob8a.132$sN7.97@news.get2net.dk...

> flaske rødvin i kælderen.

Ups ! der røg hunden.
Jeg tuller lige ned i kælderen og venter på at fruen bliver god igen for
jeg prøver at lave mere på den her maskine.
mvh
Lennart