Listbox - Count - Capacity
Fra : DENNIS LARSEN

Dato : 14-03-01 22:48

Er der nogen der kan fortælle mig hvad foreskællen er på listbox.capacity og
listbox.count.
Der kommer jo det samme tal ud.
--

Hilsen
Dennis Larsen

ICQ: 65241472
Hjemmeside: http://hjem.get2net.dk/DennisLarsen - Virker ikke
E-Mail: larsen.dennis@get2net.dk

Fra : Niels

Dato : 14-03-01 23:06

Just as I expected, DENNIS LARSEN came up with this:

>Er der nogen der kan fortælle mig hvad foreskællen er på listbox.capacity og
>listbox.count.
>Der kommer jo det samme tal ud.

Prøv først at tilføje et stort antal items til listboxen (13739 er et
godt tal, dejlig skævt!). Så tjek de to variabler. Fjern derefter en
1000 items eller sådan og så tjek igen. Prøv med forskellige antal
items. Det er nemlig ikke det samme! Count er antal ting i listen,
Capacity er hvor stor den array listen bruger er! Capacity bliver
automatisk udvidet når man tilføjer til listen, men når man fjerner fra
listen så går der vist et stykke tid før den bliver gjort mindre igen.

Niels
--
e-mail: nmartin at iname dot com
ICQ UIN: 50187323

Fra : N/A

Dato : 20-03-01 22:22

Fra : Niels

Dato : 20-03-01 22:22

Just as I expected, DENNIS LARSEN came up with this:

>Hvis man kun indsætter 1 eller 2 fx. Så er de cap og ca/count det samme.
>Men hvis nu de så er forskellige, hvad kan man så bruge Capacity til?

Til at finde ud af hvor meget hukommelse der er allokeret, og hvor mange
items man kan indsætte uden at der skal allokeres mere. Du kan også
sætte Capacity til en værdi for at allokere en masse ekstra hukommelse.
Hvis du f.eks. vil indsætte 10.000 elementer i en listbox, så vil det
tage meget lang tid, specielt fordi den hele tiden skal oprette nye
arrays der er større og større, og så kopiere indholdet af den gamle
over i den nye. Hvis du sætter Capacity til 10.000 før du går i gang,
ja, så burde det gå meget hurtigere!

Niels