Begynder hjælp til VB6!
Fra : Ejner Lund

Dato : 14-03-01 21:13

Hejsa, jeg er ved at lave et lille program på skolen, sådan bare for sjov,
jeg er rimelig ny til VB, så jeg har lige brug for lidt hjælp!

Mit problem er:
Private Sub PauseKnap1_Click()
MsgBox ("Sagde du pause?"), (vbYesNo), ("Sagde du pause?")

Ok... hvordan får jeg den til at åbne en ny MsgBox hvis jeg trykker ja eller
nej, en forskellig ved hver selvfølgelig... Jeg har rodet lidt rundt i
mellem funktionerne, men kunne ikke finde noget der virkede.

På forhånd tak
Brian Lund

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 14-03-01 21:50

Dit problem er:
> ----------------
> Private Sub PauseKnap1_Click()
> MsgBox ("Sagde du pause?"), (vbYesNo), ("Sagde du pause?")

Dim Svar As String
Svar = MsgBox("Sagde du pause?", vbYesNo, "Sagde du pause?")
Select Case Svar
Case vbYes
MsgBox "ja"
Case Else
MsgBox "nej"
End Select

Asbjørn

Fra : Ejner Lund

Dato : 15-03-01 14:37

Hmmm jeg har ikke lige prøvet det endnu... men jeg kan se lidt dansk i
det... det er den engelske version af VB... men er det ligemeget???

<6TQr6.976$S3.101500@news010.worldonline.dk>...

Fra : Kim Petersen

Dato : 15-03-01 15:33

<snip>
"Ejner Lund" <lsd@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hmmm jeg har ikke lige prøvet det endnu... men jeg kan se lidt dansk i
> det... det er den engelske version af VB... men er det ligemeget???

Ja, så længe der ikke er tale om reserverede ord i VB (keywords)

Mvh.