Concorde C5 1.6 spørgsmål ?
Fra : Thomas Andersen [900~

Dato : 11-03-03 22:47

Hej alle!
Jeg kan se andre har fået hjælp til regnskabsprogrammer herinde, så jeg
prøver også (forsigtigt

Jeg har lige installeret en ældre version af concorde c5 (version 1.60)
Det eneste jeg skal prøve at bruge den til, er at udskrive en faktura.
Så her kommer mine spørgsmål ....

1. Min printer kører desværre kun på USB-port. Kan programmes sættes op til
at skulle skrive gennem en windows-printer ?
Hvis ja, hvordan så ?

2. Jeg har oprettet lidt varer, samt kontoplan, og debitorer. Så langt. så
godt. Men når jeg vil lave en faktura, finder jeg først debitoren, og vælger
hvilke varer der skal på den (ALT-F1). Vælger Gem F3.
Så er spørgsmålet så .. Hvordan bogføgerer jeg den så, og udskriver den ?
Vælger jeg Gem F3 igen, skriver den bare "afslut fakturering ja/nej"...
Gider en venlig sjæl fortælle mig det (gerne skåret ud i pap).

På forhånd mange tak !

mvh Thomas

Fra : Thomas Andersen [900~

Dato : 11-03-03 23:55

Glemte lige at skrive at det er en Light version.
Altså kun indeholdende: Debitor / Kreditor / Finans / Lager / Generalt

mvh Thomas

Fra : Lars Funck

Dato : 12-03-03 16:23

> [...]
> Jeg har lige installeret en ældre version af concorde c5 (version 1.60)
> Det eneste jeg skal prøve at bruge den til, er at udskrive en faktura.

Det er godt nok en noget senere version af C5 jeg bruger, men mon ikke det
kan bruges.

> 1. Min printer kører desværre kun på USB-port. Kan programmes sættes op
til
> at skulle skrive gennem en windows-printer ?
> Hvis ja, hvordan så ?

Jeg kan i hvert fald udskrive til windows standard printer. Et alternativ
kunne være at udskrive til fil, og derefter blot skrive den fil ud. Hvis du
kun skal skrive én faktura ud er der måske ikke grund til at gøre det store
nummer ud af det.

> [...]
> Vælger jeg Gem F3 igen, skriver den bare "afslut fakturering ja/nej"...
> Gider en venlig sjæl fortælle mig det (gerne skåret ud i pap).

Ok, det gør jeg så.

Du skriver en ordre ind i debitor/dagligt, hvis jeg forstår dig ret.

Det kan du også sagtens. Gør som følger:

Vælg den debitor du skal fakturere ud til.

Gå til ordrelinierne med ALT+F1

Skriv de varenumre på linierne du har solgt til kunden.

Tryk F3

ALT +L for lokalmenu og vælg Fakturer.

Så skulle du blot kunne klikke på OK et par gange og vælge hvordan du vil
have skrevet fakturaen ud. Her kan du så vælge hvilken printer det skal være
til, eller eventuelt skrive den til tekst fil.

Håber det hjalp, ellers råber du lige op, ikke?

MVH

Lars