Hvilken kategori høre firmaet ind under?
Fra : Johnny Christensen

Dato : 11-03-03 21:28

Hej

Min kone og jeg skal til at oprette firmaer (hver for sig) men kan
ikke helt lurer hvilken brance vi hører under.

Firma 1: Salg af: reklameplads til firmaer (ved bannerplads på side
samt opnotering i opslagsværk) samt salg af medlemskab til private der
giver adgang til kontaktannoncer, Chat samt noveller mm. Derudover
planlægger vi også at have detailhandel på siden.

Firma 2: Salg af: Reklame til firmaer i form af nyhedsbreve,
bannerplads, opnotering i opslagsværk mm

Er kommet så langt at ingen af disse hører ind under detail eller
grossisthandel.
Har selv kigget på Told & Skats side, men kunne ikke rigtigt finde
noget der var relevant for min situation?

På forhånd tak og venlig hilsen
Johnny R. Christensen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 11-03-03 23:56

On Tue, 11 Mar 2003 21:27:48 +0100, Johnny Christensen
<johnny@starkonline.info> wrote:

> [...]
>giver adgang til kontaktannoncer, Chat samt noveller mm. Derudover
>planlægger vi også at have detailhandel på siden.

Blandet landhandel.
Kontaktbureauer.
Reklamebureauer.
Reglen er at det skal være den branchebetegnelse som er
_mest_ betegnende for virksomhedens aktiviteter.

Servicefag

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Knud Berggreen

Dato : 12-03-03 00:05

> [...]

>Min kone og jeg skal til at oprette firmaer (hver for sig) men kan
>ikke helt lurer hvilken brance vi hører under.

Hvis du går ind på www.cvr.dk og foretager en udvidet
søgning, så kommer der et link til statistik.
I denne statistikudvælgelse findes der valgbokse der
indeholder alle? branchekoder.

/Knud

Fra : JørgenE

Dato : 12-03-03 20:58

"Johnny Christensen" <johnny@starkonline.info> wrote in message
> Er kommet så langt at ingen af disse hører ind under detail eller
> grossisthandel.
> Har selv kigget på Told & Skats side, men kunne ikke rigtigt finde
> noget der var relevant for min situation?

Bekymre jer ikke over det - bare skriv på anmeldelsen EDB eller undlad at
skrive noget - T&S har masser af firmaer der ikke passer ind, og det er vel
deres problem og ikke jeres.

- JørgenE

Fra : Elmo Jensen

Dato : 15-03-03 00:23

"Johnny Christensen" <johnny@starkonline.info> skrev i en meddelelse

> Min kone og jeg skal til at oprette firmaer (hver for sig) men kan
> ikke helt lurer hvilken brance vi hører under.
[....]
Umiddelbart ville jeg blot registrere begge firmaer under kategorien
Servicevirksomhed, da begge firmaer yder en udstrakt form for kundeservice.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
MSN: netmeeting@ddibbsystem.dk
ICQ: 125572551

---
Udgående epost er certificeret Virus Frie.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 16-03-03 09:24

On Sat, 15 Mar 2003 00:22:31 +0100, "Elmo Jensen"
<news5@ddibbsystem.dk> wrote:

> [...]
>Umiddelbart ville jeg blot registrere begge firmaer under kategorien
>Servicevirksomhed, da begge firmaer yder en udstrakt form for kundeservice.

Nu har det måske ikke særlig betydning, men en del
virksomheder benytter disse koder til udsendelse af
forskelligt materiale. Og til forskel for mange andre, så
mener jeg at den slags er med til at holde en ajour med hvad
der sker på markedet.
Jeg er kasserer i en forening som er registreret som en
ejerforening hvilket den absolut ikke er, og jeg får en
masse som er ganske unteressant om f.eks. storkøb af el og
sådanne ting.
Der er også andre der benytter disse koder, f.eks. bankerne,
som målretter information til erhvervskunder.

/Knud