Oprettelse af ApS
Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 04-03-03 12:58

Hej

Hvad er proceduren, hvis man skal oprette et ApS? - hvilke udgifter er det
forbundet med (udover de 125K) og ikke mindst: Hvor lang tid tager det?

Mvh Tommy

Fra : Peter G C

Dato : 04-03-03 14:15

"Tommy Bruus-Jensen" <tommy@fjern.bruus.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvad er proceduren, hvis man skal oprette et ApS? - hvilke udgifter er det
> forbundet med (udover de 125K) og ikke mindst: Hvor lang tid tager det?

En advokat kan klare det meget hurtigt - det koster nok 10.000 kr.

/Peter
--
http://www.grauslund.com

Fra : Carsten

Dato : 04-03-03 18:44

> "Tommy Bruus-Jensen" <tommy@fjern.bruus.dk> skrev i en meddelelse

> En advokat kan klare det meget hurtigt - det koster nok 10.000 kr.

> [...]

Ja han har nok noget i skuffen!

Carsten

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 04-03-03 19:32

"Carsten" <howar@NOSPAMadslhome.dk> wrote in message

> Ja han har nok noget i skuffen!

Og når han har solgt indholdet, vil han være ved muffen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 04-03-03 19:32

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 04-03-03 23:21

"Tommy Bruus-Jensen" <tommy@fjern.bruus.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad er proceduren, hvis man skal oprette et ApS? - hvilke udgifter er det
> forbundet med (udover de 125K) og ikke mindst: Hvor lang tid tager det?

Du kan også gøre det selv.....

http://mail.eogs.dk/selskaber/asogaps/reglogvejl/Virksomhedsformer.asp#anpar

eller få en advokat til det. Det koster mellem 3.500 og 10.000 kr. Du skal
tinge lidt med advokaten, der er ikke meget arbejde ved det.

Så vidt jeg husker tager det omkring 8 uger at oprette.

*Køb ALDRIG* et "brugt" selskab, men dan et helt nyt. Pas også på med
advokaters skuffeselskaber, de kunne indeholde uforudsete krav.

PS: Jeg ville kun give min daværende advokat 5.000 kr. for at danne 2
ApS´er. No problemo .... det blev prisen for 2 splinter nye selskaber.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Peter G C

Dato : 05-03-03 09:54

"Bjørn Jørvad" <ursus*_ FJERNDETTE_*major@post3.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev
i en meddelelse news:3e6526e3$0$139$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

[klip]

> Så vidt jeg husker tager det omkring 8 uger at oprette.

Det er jo det.

> *Køb ALDRIG* et "brugt" selskab, men dan et helt nyt. Pas også på med
> advokaters skuffeselskaber, de kunne indeholde uforudsete krav.

Det er der nu ingen grund til at advare i mod. Det er *meget* brugt.
Endvidere vil advokaten formentlig indestå for, at der ikke er uforudsete
krav....

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-03-03 11:05

KLIP

> Det er der nu ingen grund til at advare i mod. Det er *meget* brugt.

Jeg kan kun se én fordel .... leveringen kan ske omgående.

> Endvidere vil advokaten formentlig indestå for, at der ikke er uforudsete
> krav....

Får man det på skrift, skulle der ikke være nogen problemer.

Fra : JørgenE

Dato : 07-03-03 23:45

"Tommy Bruus-Jensen" <tommy@fjern.bruus.dk> wrote > Hvad er proceduren, hvis
man skal oprette et ApS? - hvilke udgifter er det
> forbundet med (udover de 125K) og ikke mindst: Hvor lang tid tager det?
>
> Mvh Tommy

Stakemann, som nok er det mest brugte advokatfirma til færdige jomfruelige
selskaber tager knapt kr. 4.000. Kontakt evt. en revisor, der har
online-forbindelse med firmaet, så koster det kun ca. kr. 3.000 og det har
cvr-nr, vedtægter osv. og er klart til brug samme dag. Der er selvfølgelig
advokatgaranti for, at det aldrig har været brugt.

Vi bruger selv firmaet i vores revisorfirma, for vi kan ikke lave det
billigere selv.

Mvh. JørgenE

Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 08-03-03 19:07

"JørgenE" <elsted@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cvr-nr, vedtægter osv. og er klart til brug samme dag. Der er selvfølgelig
> advokatgaranti for, at det aldrig har været brugt.

Kanon! Tak for det!

Mvh Tommy

Fra : Karten Jensen

Dato : 08-03-03 22:34

> [...]
> advokatgaranti for, at det aldrig har været brugt.
>
> Vi bruger selv firmaet i vores revisorfirma, for vi kan ikke lave det

Hvad er det egentlig, der koster så mange penge?

Skal der mere til, end en anmeldelse til E&S bilagt et sæt vedtægter og en
check på kr. 1700,- (hvis det ikke er steget som så meget andet)?.

Udarbejdelse af vedtægter sker vel ud fra et standard sæt fra skuffen, hvor
så blot de variable data indsættes - vel i øvrigt vedtaget på den stiftende
generalforsamling.

Selvfølgelig er revisors medvirken ved etableringen væsentlig mere
omfattende, men det har i sig selv jo ikke så meget med de nævnte priser,
som vel skulle dække de mest basale etableringsomkostninger.

Det skulle da lige være til eventuel dækning af "renteomk." hidrørende fra
den om ikke fuldt indbetalte kapital, så den imaginære del, så længe
selskabet er hvilende "i skuffen".

Desuden en anmeldelse til T&S for registrering med CVR-nr. Så skulle
selskabet kunne være aktivt med det samme under betegnelsen ApS eller A/S
under stiftelse indtil bekræftelse på registrering hos E&S foreligger.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Peter G C

Dato : 09-03-03 09:42

Karten Jensen <bito@tdcadsl.dk> skrev i
3e6a61ef$0$4261$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

[klip]

> Hvad er det egentlig, der koster så mange penge?

Ja, hvorfor ikke bare gøre det selv?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Karten Jensen

Dato : 09-03-03 23:58

> Karten Jensen <bito@tdcadsl.dk> skrev i
> [...]

Jamen, det har jeg da efterhånden også gjort flere gange ( man skal vel øve
sig lidt?) - undtagen første gang - der var det gjort.

Å så er'et it' engång løwn.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : JørgenE

Dato : 11-03-03 00:37

"Karten Jensen" <bito@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jamen, det har jeg da efterhånden også gjort flere gange ( man skal vel
øve
> sig lidt?) - undtagen første gang - der var det gjort.
>
> Å så er'et it' engång løwn.

Jamen der er heller ikke den store kunst i det - kun at det tager tid, og så
hæfter man så vidt jeg ved personligt i perioden under stiftelse, hvis det
skulle gå galt med de første forretninger. Så skal man starte firma her og
nu, så køb og ha' både CVR-nr. parat fra første dag og registreringen i
Erhvervs- & Selskabsstyrelsen. Prisen synes jeg er rimelig, og så får man et
sæt vedtægter og det hele med, man bare lige skal rette til, så det passer
til ens firma.

Mvh. JørgenE

Fra : Karten Jensen

Dato : 11-03-03 13:18

> [...]

> hæfter man så vidt jeg ved personligt i perioden under stiftelse, hvis det
> skulle gå galt med de første forretninger.

Det er jeg heller ikke sikker på/huske. Det kommer måske an på, om du får
selskabsregistreringsnumret forlods.

>Så skal man starte firma her og
> nu, så køb og ha' både CVR-nr. parat fra første dag og registreringen i
> Erhvervs- & Selskabsstyrelsen.

Helt enig - det kunne jo også være, at den eller dem, der skulle drive
selskabet, er bedre til at gå ud og tjene flere penge på samme tid, som de
ville kunne spare i sagsomk. for et skuffeselskab ved selv at lave arbejdet.

> Prisen synes jeg er rimelig, og så får man et
> sæt vedtægter og det hele med, man bare lige skal rette til, så det passer
> til ens firma.
>
> Mvh. JørgenE

Det er jeg for så vidt også enig i taget registreringsgebyret på de kr.
1.700,- i betragtning. Så er der egentlig ikke så meget tilbage til at dække
administrationsomkostningerne med registreringen - og den efterfølgende
kapitaloverførsel/regulering - vel specielt hvis der foretages delvist eller
helt aportindskud med private aktiver (maskiner etc.).

Mvh
Karsten Jensen

Fra : JørgenE

Dato : 07-03-03 23:45

Fra : Kongelund

Dato : 12-03-03 16:00

"Tommy Bruus-Jensen" <tommy@fjern.bruus.dk> wrote in message news:<b424hu$66d$1@sunsite.dk>...
> [...]
> forbundet med (udover de 125K) og ikke mindst: Hvor lang tid tager det?

Proceduren er rimelig enkel, du skal have kr. 125.000,-, eller
akti´ver der er kr. 125.000,- værd, valgt en revisor (registreret
eller statsautoriseret.
såfremt det skal ske via kontanter skal der oprettes en bankkonto i
selskabets navn u/stiftelse.

Der skal laves et stiftelsesdokument + et sæt vedtægter samt en
formular til selskabsstyrelsen.
Registreringstiden varierer fra 3-8 uger alt efter travlhed, og man
hæfter personligt for handlinger foretaget i selskabets navn indtil
dette er registreret.

Jeg tager kr. 1.000,- + moms for et Aps.

kontakt på info@kongelund.dk eller 22406391

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-03-03 16:13

"Kongelund" <info@kongelund.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg tager kr. 1.000,- + moms for et Aps.

Det er dælme billigt.

Fra : Kristian Mogensen

Dato : 12-03-03 16:59

> Det er dælme billigt.

Ja, men dertil skal dog også lægges gebyrer og afgifter til staten, så
samlet ender man vel i størrelsesordenen 5.000-7.000?

/Kristian

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 12-03-03 17:02

"Kristian Mogensen" <kristian@isys.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, men dertil skal dog også lægges gebyrer og afgifter til staten, så
> samlet ender man vel i størrelsesordenen 5.000-7.000?

Det kan jeg ikke forestille mig.

Jeg gav min advokat 5.000 (ex. moms) for oprettelse af *2* spritnye
anpartsselskaber i alt.

Fra : Kristian Mogensen

Dato : 12-03-03 17:35

> Det kan jeg ikke forestille mig.
>
> Jeg gav min advokat 5.000 (ex. moms) for oprettelse af *2* spritnye
> anpartsselskaber i alt.

Hmm.. jeg var nok for hurtig... Sorry - og jeps, det lyder meget billigt!

/Kristian

Fra : Karten Jensen

Dato : 12-03-03 20:48

> [...]
>
> Ja, men dertil skal dog også lægges gebyrer og afgifter til staten, så
> samlet ender man vel i størrelsesordenen 5.000-7.000?

5000,- - 7000,-? Det eneste gebyr, der kan være tale om, er vel de kr.
1700,- til E&S? Eller er det (også) steget?

I øvrigt er kr. 1000,- vel ikke for meget, når man skal tage i betragtning,
at der skal udarbejdes (tilpasses) et sæt vedtægter, samt udfyldes den store
multi-bladede anmeldesesformular til E&S og i det hele taget få det op at
køre på skinner.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 12-03-03 21:08

Kongelund wrote:

> Jeg tager kr. 1.000,- + moms for et Aps.

Ok, og det er med vedtægter og anpartshaveroverenskomst,
navneregistrering og original
registreringsattest og alle offentlige gebyrer ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : The BMA man

Dato : 16-03-03 09:15

Kan du svare herpå, Kongelund?

--

Stay loving & keep cool

Brian Madsen

PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.

Fra : BMA-Data

Dato : 16-03-03 09:18

On 12 Mar 2003 07:00:21 -0800, info@kongelund.dk (Kongelund) wrote:

>Proceduren er rimelig enkel, du skal have kr. 125.000,-, eller
>akti´ver der er kr. 125.000,- værd, valgt en revisor (registreret
>eller statsautoriseret.

Kan et eksisterende enkeltmandsfirma bruges som indskud?

Og hvad er det nu lige, jeg får af fordele ved at lave et aps frem for
at bruge virksomhedsordningen i mit privatejede firma?

Og ja - telefon bliver nok lidt nemmre - går jeg ud fra, da jeg så
bare vil være ansat - eller hvad?

Mange spørgsmål - men jeg overvejer stadig, om der er en reel fordel.

--

Mvh.

BMA-Data
http://www.bma-data.dk

Fra : Peter G C

Dato : 16-03-03 14:58

BMA-Data <news011001@NOSPAM.bma-data.dk> skrev i
3e74327f.1168571@news.tele.dk:

[klip]

> Kan et eksisterende enkeltmandsfirma bruges som indskud?

Ja, eller nogle af aktiverne.

> Og hvad er det nu lige, jeg får af fordele ved at lave et aps frem for
> at bruge virksomhedsordningen i mit privatejede firma?

Godt spørgsmål - i realiteten får du nok ikke meget ud af det. Det er en
konkret vurdering af din virksomhed.

> Og ja - telefon bliver nok lidt nemmre - går jeg ud fra, da jeg så
> bare vil være ansat - eller hvad?

Ja, du skal ansættes i selskabet.

> Mange spørgsmål - men jeg overvejer stadig, om der er en reel fordel.

Hvad beskæftiger du dig med? Er det et risikofyldt arbejde?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Karten Jensen

Dato : 17-03-03 00:25

> [...]
> konkret vurdering af din virksomhed.

> Ja, du skal ansættes i selskabet.

> Hvad beskæftiger du dig med? Er det et risikofyldt arbejde?

En enkeltmands - eller med få deltagere - virksomhed i selskabsform har vel
hovedsaglig den fordel at begrænse det økonomiske ansvar til den indskudste
kapital - eller selskabets indre værdi på det tidspunkt, der måtte være
rejst krav mod selskabet.

En undtagelse fra denne hæftelse vil naturligvis være det tilfælde, hvor
kapitalen eller dele deraf er financieret via banklån eller kassekredit ydet
mod sikkerhed typisk i fast ejendom - ens eget parcelhus - med tilstrækkelig
stor friværdi.

Mvh
Karsten Jensen