stumpemarked
Fra : klaus nielsen

Dato : 04-03-03 00:39

hej
jeg spekulerede på hvor meget folk omsætter for eller tjener på en weekend
på feks herning stumpemarked i gennemsnit. jeg ved at det er meget
forskelligt fra stand til stand altså med de ting de sælger. men jeg har
hørt fra en blomster sælger at hun tjente pænt mange penge på sådan en
weekend.. jeg husker dog ikke hvor meget
og hvad koster det ca at have sådan en stand ?

jeg spør fordi jeg selv rager en masse skrammel til mig, som jeg overvejede
at tage på marked med..og fordi det måske kunne gøres til en god forretning

klaus nielsen
klaus_nielsen@tdcspace.dk
vfr750 og xl600r

Fra : Palle Bruselius

Dato : 04-03-03 19:22

"klaus nielsen" <klaus_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> weekend.. jeg husker dog ikke hvor meget
> og hvad koster det ca at have sådan en stand ?

M.h.t. standleje er det meget forskelligt - så spørg de enkelte arrangører,
hvad det koster. Standleje kan dog typisk gå fra en hundredlap til 300-400
kr. for en weekend.
Man kan godt tjene mange penge på sådan en weekend - er det udendørs har
vejret dog en afgørende betydning.
Du skal være opmærksom på, hvad du sælger. Brugt tøj er der ikke meget salg
i. Bøger kan godt sælges, men forvent ikke at få særligt høje priser for
dem. Bogklubsbøger går ofte for 2-5 kr. Vær indstillet på at prutte om
prisen med kunderne.
Vær også opmærksom på dem der kommer, mesn du stadig er ved at stille op -
det er ofte opkøbere, der leder efter gode ting, som de kan få for en billig
penge. Ofte kan du se den dims, du solgte en opkøber for 50 kr, stå til 300
kr. på hans stand.

Palle

Fra : mops

Dato : 28-04-03 19:27

"klaus nielsen" skrev d. 04-03-03 00:39 dette indlæg :
> [...]
> klaus_nielsen@tdcspace.dk
> vfr750 og xl600r
>
> der er gode penge i at sælge frugt på marked stande
med venlig hilsen Mops

http://www.kandu.dk/