Bankoverførsel udland ?
Fra : Thomas Andersen [900~

Dato : 03-03-03 15:15

Hej igen!
Jeg har før modtaget hjælp fra denne gruppe... så takker, og prøver igen

Hvilken måde er bedst/billigst at overføre penge fra Danmark til Kina ?

Jeg har igennem min egen bank (Spar Nord) idag overført 11.000,- og det
ville de have 255 kr. for.
Er det fair, eller ville det være billigere på posthuset ?
Eneste krav er at modtager skal kunne se pengene i løbet af 2-3 bankdage.
Betaling er pt. T/T. (forudbetaling)

På forhånd tak,
Thomas Andersen

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 03-03-03 16:28

Bruger www.paypal.com
Om den lige virker i Kina tør jeg dog ikke sige.

Jan Emil Christiansen
www.webfirmaet.dk

Fra : Knud Berggreen

Dato : 03-03-03 20:58

On Mon, 3 Mar 2003 15:15:07 +0100, "Thomas Andersen [9000]"
<Lomme@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>ville de have 255 kr. for.
>Er det fair, eller ville det være billigere på posthuset ?

Det lyder lidt dyrt, idet jeg kun betaler 100,- for en
SWIFT-overførsel - 50,- hvis jeg selv kører den igennem
officebanking.

>Eneste krav er at modtager skal kunne se pengene i løbet af 2-3 bankdage.

En normal SWIFT-betaling er igennem på omkring den tid,
såfremt afsendende bank og modtagne bank har indgået nogle
clearingsforhold, og det er måske det der er problemet i din
sag og det gør måske at beløbet skal gennem flere banker og
det så skal sendes som expresoverførsel for at kunne nå det.
Og sådan nogle har jeg aldrig foretaget så jeg aner ikke
hvad de koster.

Så mit bud er at det trods alt nok ikke er et helt urimeligt
gebyr...

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Søren

Dato : 03-03-03 21:41

Benytter du Skandiabank (netbank) så koster det 0,- kr. Du laver hele
arbejdet selv, via en SWIFT overførelse.

Det er dog ikke til alle lande det er muligt. Jeg checkede dog, at det var
muligt til Hong Kong, som jo er den del af Kina.

Læs mere på www.skandiabanken.dk

Benyt menuen : Kun for kunder - Udenlands valuta - Overførelse til udlandet

M.v.h. Søren Neubert

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 04-03-03 12:46

"Søren" <neubert@spamuv-sport.dk> wrote in message
> Benytter du Skandiabank (netbank) så koster det 0,- kr. Du laver hele
> arbejdet selv, via en SWIFT overførelse.

De anvender muligvis ikke samme kurs, som andre banker, men for små beløb er
det nok den bedste løsning.

Fra : Søren

Dato : 04-03-03 15:34

Sidst jeg kikkede var kursen den samme som Danske Bank

Men det siger vel egentlig mest om Danske Bank. For du har ret i at kursen
kan findes lavere, men ikke meget.

M.v.h. Søren Neubert

Fra : Søren

Dato : 04-03-03 16:04

Kursen er 0,5 % over nationalbankrenten.

Jeg lavede en løslig beregning, og fandt frem til at grænsen i forhold til
(nationalbankrenten og gebyr) er følgende.

Pr. 100 kr i gebyr kan man sende for ca. 20.000 kr via skandiabank.

Hvis man overfører penge med alle gebyrer betalt af afsender, skal man ved
en overførelse til f.eks. Tyskland, ved brug af Danske Bank betale ca. 250
kr. Man kan derfor ved overførelser under 50.000 sparer penge ved benyttelse
af Skandiabank.

Lav nogle beregninger, og se om det kan betale sig for dig.

M.v.h. Søren Neubert. (Er ikke ansat i Skadiabank)

Fra : Knud Berggreen

Dato : 04-03-03 23:17

On Tue, 4 Mar 2003 16:03:36 +0100, "Søren" <spam@fridyk.dk>
wrote:

> [...]
>af Skandiabank.
>
>Lav nogle beregninger, og se om det kan betale sig for dig.

De 100,- i Skandiabank er så sandsynligvis ikke med alle
omkostninger betalt af afsender hvorfor eksemplet ikke kan
anvendes.

100,- er det det koster i f.eks. Amagerbanken ved en
personlig henvendelse. Via officebanking (homebanking for
erhverv) koster det kun 50,-

Jeg mener at de fleste banker tager omkring 100 - 125 for
overførsler til europæiske lande så på det punkt er
Skandiabanken åbenbart som de er flest.
Hvis modtagerlandets bankomkostninger også skal betales af
afsender så er det klart at Danske Bank lægger dette beløb
oven i, og det vil jeg stærk formode at Skandibanken også
gør.

/Knud

Fra : Søren

Dato : 05-03-03 01:19

Hej Knud

> Hvis modtagerlandets bankomkostninger også skal betales af
> afsender så er det klart at Danske Bank lægger dette beløb
> oven i, og det vil jeg stærk formode at Skandibanken også
> gør.

Jeg kan forstå at mit regnestykker ikke helt blev forstået første gang, og
at budskabet ikke kom helskindet igennem. Derfor prøver jeg igen.
Skandiabanken tager ikke nogle direkte gebyrer, ej heller for den
udenlandske bank !!!! altså 0 kr. Deres indtægt eller skjulte "gebyr" består
i den overtakserede rente på 0,5 %. Jeg har illustreret de max. beløb
hvorved udenlandsoverførelser via Skandiabanken kan betale sig, ud fra nogle
regneeksempler.

Eksempel.

Hvis man skal betale 100 kr for overførelse i f.eks. Amagerbanken, kan man
lave en tilsvarende overførelse via Skandiabanken for optil 20.000 kr før
det bliver dyrer via skandiabanken.

Hvorfor nu det ?

Skadiabanken tager 0,5 % overtaksering af nationalbanksrenten, når de sætter
den rente de beregner efter.

0,5 % af 20.000 kr giver 100 kr. Det samme som f.eks. Amagerbanken via deres
blanketter.

Hvis du i Amagerbanken kan gører det for 50 kr via deres netbank, vil en
tilsvarende overførelse via skandibankens netbanksløsning kunne betale sig
optil et beløb på 10.000 kr. Overførelser over 10.000 kr vil derimod være
dyrer via skadibanken i dette tilfælde.

Så jo, man skal regne på om det kan betale sig at benytte den ene eller
anden løsning, men sådan er det vel med alt indkøb. Intet er gratis, men
nogle gange kan det betale sig at shoppe lidt rundt.

M.v.h. Søren Neubert

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 05-03-03 08:11

> Skandiabanken tager ikke nogle direkte gebyrer, ej heller for den
> udenlandske bank !!!! altså 0 kr.

Det tror jeg næppe, at Skandiabanken kan kontrollere.

Fra : Søren

Dato : 05-03-03 18:38

Det er for kunden der er 0 kr i direkte gebyr.

For midt vedkommende kan Skandiabank betale 400.000 for deres del af
tjenesten. Jeg nævner kundens udgifter.

Men hvis du ikke vil sparer, så fint for mig.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-03-03 14:11

"Søren" wrote:

> Hvis man skal betale 100 kr for overførelse i f.eks. Amagerbanken, kan man
> lave en tilsvarende overførelse via Skandiabanken for optil 20.000 kr før
> det bliver dyrer via skandiabanken.

- Men Amagerbanken (eller andre banker) overfører heller ikke til
nationalbankens kurs. Omkring 0,5% tillæg tror jeg er meget almindeligt for
"mindre" beløb, så det bliver nok svært at finde noget, der overhovedet kan
konkurrere med Skandiabanken.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/