Firma navne skift
Fra : Jan Rene

Dato : 01-03-03 09:42

Jeg har et konsulent firma, dette vil jeg gerne skifte til at være et handels firma. Ved dette, skal firmaet have nyt navn. Kan jeg bare skifte navn på firmaet? eller skal jeg oprettet et nyt CVnr?

MVH Rene

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-03-03 13:35

On Sat, 1 Mar 2003 09:42:07 +0100, "Jan Rene"
<Bartram@adslhome.dk> wrote:

>Jeg har et konsulent firma, dette vil jeg gerne skifte til at v=E6re et =
>handels firma. Ved dette, skal firmaet have nyt navn. Kan jeg bare =
>skifte navn p=E5 firmaet? eller skal jeg oprettet et nyt CVnr?

Hvis det er et personligt ejet firma så kan du bare skifte
navn. Det skal selvfølgelig meddeleles til T&S.
Man får som udgangspunkt ikke nyt CVR-nummer på personligt
ejede virksomheder - heller ikke hvis man har flere.

En anden lille ting jeg lige vil bemærke er at hvis du
ændere firmanavnet væsentligt, så mister du den goodwill som
du har oparbejdet under det gamle navn.

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 01-03-03 13:42

"Knud Berggreen" <usenet@berggreen.dk> wrote in message

> Hvis det er et personligt ejet firma så kan du bare skifte
> navn. Det skal selvfølgelig meddeleles til T&S.

Hvorfor? Kan du refererer til nogen regel for dette?

> En anden lille ting jeg lige vil bemærke er at hvis du
> ændere firmanavnet væsentligt, så mister du den goodwill som
> du har oparbejdet under det gamle navn.

Eller slipper af med "badwill"

Fra : Jimmy

Dato : 01-03-03 14:15

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> wrote in message
> "Knud Berggreen" <usenet@berggreen.dk> wrote in message

> Hvorfor? Kan du refererer til nogen regel for dette?

Min virksomhed skiftede på et tidspunkt navn.
Det krævede, at jeg kontaktede T&S, da jeg skulle have et nyt
registreringsbevis.

Bl.a. min bank ville ikke ændre firmanavnet på adressen til mig før de havde
fået en kopi af det nye registreringsbevis.

Mvh
Jimmy

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-03-03 14:40

On Sat, 1 Mar 2003 13:42:21 +0100, "Uffe Kousgaard"
<uffe@routeware.dk> wrote:

>"Knud Berggreen" <usenet@berggreen.dk> wrote in message

>Hvorfor? Kan du refererer til nogen regel for dette?

Hvorfor??? Undskyld, men siger det ikke sig selv uden at jeg
behøver at referere til noget?
Dit firmanavn står jo på momsregistreringsbeviset, og hvad
er det bevis værd for et firma der hedder noget andet?

Det er selvfølgelig også en mulighed.

/Knud

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 01-03-03 14:51

> Hvorfor??? Undskyld, men siger det ikke sig selv uden at jeg
> behøver at referere til noget?
> Dit firmanavn står jo på momsregistreringsbeviset, og hvad
> er det bevis værd for et firma der hedder noget andet?

Nej, jeg blev moms-registreret lang tid før jeg fandt på, at firmaet
skulle have et navn og T&S har aldrig spurgt efter et navn. Da det er
mig som person, der juridisk set tegner firmaet, er det væsentligste at
navnet på fakturaer og på momsregistreringsbeviset er det samme, men jeg
tvivler på, at evt. firmanavn har nogen som helst betydning i denne
sammenhæng.

Hilsen
Uffe

Fra : Lars Overgaard

Dato : 05-03-03 10:36

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> navnet på fakturaer og på momsregistreringsbeviset er det samme, men jeg
> tvivler på, at evt. firmanavn har nogen som helst betydning i denne

Så er det vel reelt bifirmanavn eller kaldenavn der menes og ikke firmanavn.

/Lars