Billigeste fragt fra østen
Fra : Thomas Andersen [900~

Dato : 28-02-03 23:18

Hej!
Jeg har købt diverse varer på ialt 72 kg. i Hong Kong
Hvordan er det billigst at få det herop! ej shipping!
Er DHL ikke stabile ? men jeg skal give 4800 + moms hos dem, hvilket jeg
syntes er lidt for meget ?
Andre forslag ?

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Thomas Andersen

Fra : Karten Jensen

Dato : 28-02-03 23:37

"Thomas Andersen [9000]" <Lomme@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvordan er det billigst at få det herop! ej shipping!
> Er DHL ikke stabile ? men jeg skal give 4800 + moms hos dem, hvilket jeg

Prøv ganske almindelig helt ordinær luftfragt. DHL er jo et kurer-firma med
fra dag til dag og dør til dør levering, hvilket gør, at det koster flere
penge.

Instruer afsender om forsendelse som luftfragt (shipment by air) eller
(shipment by airfreight)

Henvend til til et speditørfirma, der er IATA-agent og forhør dig dér. Det
kunne f.eks. være et af dem, der (også) har adresse ude i lufthavnen.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Carsten Holck

Dato : 01-03-03 00:51

Thomas Andersen [9000] wrote:
> [...]
> Hvordan er det billigst at få det herop! ej shipping!
> Er DHL ikke stabile ? men jeg skal give 4800 + moms hos dem, hvilket jeg

DHL er stabil, prisen afhænger meget af hvilket serviceniveau du
bestiller. dvs hvis du bestiller overnigth courier bliver det dyrt
(meget dyrt) men de fleste kan forskellige
Check med de andre der operere dvs. TNT /UPS/ .....

fx. Hong-Kong Aalborg (DK9000)

UPS Expedited 70kg (max) (50x50x50cm)       : 4424.- (www.ups.com)
TNT Economy express 70kg (max) (50x50x50cm)   : 3965.50 (www.tnt.com)
TNT Global Express prio 70kg (max) (50x50x50cm)   : 6005.90 (www.tnt.com)

Der er meget forskel på hvilke service de tilbyder på hvilke destinationer

iøvrigt synes jeg ikke at 4k er voldsomt for luftfragt fra hongkong -
sammenlignet med fragtmand i DK - 72 kg er jo en del.

hvis der var den anden vej vil post være 1540.- pr pakke a 20kg (maks)
dvs 5460.-, (2580.- B-post) ( www.postdanmark.dk)

ellers er der jo mulighed for at snakke med en speditør om skibsfragt -
det tager noget længere tid, men det ved de (næsten) alt om.

/carsten