nyt firma
Fra : Lykke

Dato : 27-02-03 11:59

jeg står for opstart af eget firma.
jeg vil tilbyde at udføre alt klargøring og vedligehold af sommerhuse.
herunder rengøring, hygge til ankomst f.eks tændt lys og friske blomster.
oprydning i skur e.lign. malebehandlinger ude og inde.
male- priser tror jeg at have styr på.
men er der nogen der kender til priser på det øvrige.
det ville være en stor hjælp, da jeg ikke er interesseret i at underbyde
nogen.

fru Andersen

Fra : Nico de Jong

Dato : 27-02-03 13:21

"Lykke" <rodin@nyka.dk> skrev i en meddelelse

> jeg vil tilbyde at udføre alt klargøring og vedligehold af sommerhuse.
> men er der nogen der kender til priser på det øvrige.

Da jeg sidst lejede sommerhus, var standardprisen for rengøring 300 kr for
ca. 50-60 m2

Nico

Fra : alexbo

Dato : 27-02-03 20:25

"Lykke" <rodin@nyka.dk> skrev

> det ville være en stor hjælp, da jeg ikke er interesseret i at underbyde
> nogen.

Det er fordi du hænger fast i gamle fagforeningsparoler, " ingen må gå under
normen"

Selvfølgelig skal du underbyde, hvis du vil have arbejdet,
skal du være bedre, billigere, hurtigere, end ham der har det nu.

Sæt din pris så lavt du tror kan bære.

mvh
Alex Christensen

Fra : Carsten Holck

Dato : 01-03-03 00:54

alexbo wrote:
> [...]
>
> Selvfølgelig skal du underbyde, hvis du vil have arbejdet,
> skal du være bedre, billigere, hurtigere, end ham der har det nu.

Ikke hvis du skal tjene penge - så skal du sætte din prin så højt som du
tror kunderne vil betale.

Kostprisen kan kun bruges til at finde ud af om man skal sige nej.

/carsten

Fra : Lykke

Dato : 01-03-03 09:18

"Carsten Holck" <cholck@malling.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> /carsten

> jeg tror ike, jeg hænger fast nogen steder,
når jeg spørger til priser, er det fordi jeg ikke gider at arbejde for
ingenting.!
dernæst for ikke at være urimelig, da jeg jo forestiller mig, den mere
tætte kundekontakt,
hvor jeg gerne vil kunne se folk i øjnene både før og efter.
jeg er også interesseret i div. priser pga., at jeg ikke vil gå på
kompromis, med min holdning omkring kvalitet.
er prisen for lav, må arbejdet gøres hurtigere og/ eller dårligere, det vil
jeg ikke.
så er det bedre at undvære den kunde. men så er jeg stadig nødt til at kende
andres takter.
mvh. lykke andersen

Fra : alexbo

Dato : 01-03-03 10:43

"Lykke" <rodin@nyka.dk> skrev

> [...]
vil
> jeg ikke.
> så er det bedre at undvære den kunde. men så er jeg stadig nødt til at

Hvis du alligevel ikke kender kvaliteten af de andres arbejde, er det også
ligemeget med deres takster.

Du er nu på vej til at blive selvstændig, det gør ikke ved at se på hvad de
andre laver,
det gør du ved at lave det du vil, i den kvalitet du vil, og så se om du kan
sælge det.
Eller tage arbejdet til den pris du kan få, og så se hvad du kan levere til
de penge.
Og så kan du justere pris og kvalitet hen af vejen.

Men jeg vil tro et sommerhusudlejningsfirma ville være et godt sted at
spørge,
de som ikke selv ordner det har vel nogen til det.

Nico har givet dig en pris på 300kr for rengøring af 50-60 kv.
Og så er det næste spørgsmål, kan du gøre et sommerhus rent i din kvalitet
til den pris,
når man også skal regne transporttid, er der ikke meget at gøre godt med.

Heldigvis er de fleste lejere renlige af natur, men du vil også møde huse
der ligner et udbombet lokum.

mvh
Alex Christensen