Trække en indbetaling tilbage...?
Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 26-02-03 13:03

Davs NG,

Jeg har for 5 dage siden lavet en kontooverførsel som jeg fortryder noget så
meget... (overførte løn for en kollega til en anden privatpersons konto)

Problemet er at jeg nu opdager at lønnen ikke "retmæssig - da den var
udbetalt på forventet efterbevilling, som ikke holdt" og vil derfor godt
"trække indbetalingen tilbage".

Er det muligt at kunne "trække" den tilbage..? i såfald hvad skal jeg
foretage mig?

Med venlig hilsen

/Henrik

Fra : Jesper

Dato : 26-02-03 19:01

"Henrik Dvoracek" <hd@supplier.dk> skrev i en meddelelse

> Er det muligt at kunne "trække" den tilbage..? i såfald hvad skal jeg
> foretage mig?

Kontakte din bank ?

Fra : Peter G C

Dato : 26-02-03 20:10

Henrik Dvoracek <hd@supplier.dk> skrev i
gz67a.97355$Hl6.9364735@news010.worldonline.dk:

[klip]

> Er det muligt at kunne "trække" den tilbage..? i såfald hvad skal jeg
> foretage mig?

Nej.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : alexbo

Dato : 26-02-03 19:16

"Henrik Dvoracek" <hd@supplier.dk> skrev

> Er det muligt at kunne "trække" den tilbage..? i såfald hvad skal jeg
> foretage mig?

Nej, du skal kontakte modtageren, og prøve at få pengene tilbage af den vej.

Du kan ikke selv trække på andres konti.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per H

Dato : 26-02-03 20:27

On Wed, 26 Feb 2003 19:16:25 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev:

>"Henrik Dvoracek" <hd@supplier.dk> skrev

>Nej, du skal kontakte modtageren, og prøve at få pengene tilbage af den vej.

Modtageren skal vel tilbagebetale beløbet, hvis dette ikke tilfalder
ham.

I modsat fald er det vel bedrageri ?

Vh Per
icq 8212837

Fra : Peter G C

Dato : 27-02-03 08:19

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Modtageren skal vel tilbagebetale beløbet, hvis dette ikke tilfalder
> ham.

Som udgangspunkt ja.

Fra : Peter G C

Dato : 26-02-03 20:45

> [...]

[klip]

> Er det muligt at kunne "trække" den tilbage..? i såfald hvad skal jeg

Nej.

/Peter

--
http://www.grauslund.com