Ole Geisler wrote:
>
> On Sun, 23 Feb 2003 21:30:51 +0100, "
www.konsulentjob.dk"
> >Kan nogen forklare mig, hvordan man som forhandler skal kunne yde 2 års
> >garanti på varer
> >man køber i udlandet, som man max. kan få 1 års garanti på?
>
> Jeg kan ikke se dit problem.
> Det må jo være et spørgsmål om at prisætte dine varer så du kan
> opfylde evt. garantiforpligtigelser overfor dine kunder?
Og eller vælge leverandører, så fejlraten er tilpas lav.
> >Taler vi om
> >elektriske artikler,
> >så er sandsynligheden for en fejl indenfor en 2 års periode da rimelig
> >overhængende..
>
> Ca. 3-5% reelle fejl i år 2, ca. 10% klager......
>
> >produkt man har solgt viser sig at være noget bras ... efter 2 år, så kan
> >man risikere en
> >større gruppe af garanti-reperationer selvom man har lukket virksomheden
> >eller hvad?
> >
> Regner du på forhånd med at lukke eller hvad?
Men en leverandør må nu altid være seriøs overfor kunder, ellers kommer
de jo ikke igen,
men det er jo ikke ens betydende med at kunder altid skal have alt, et
fælles ansvar om at afhjælpe problemerne er nok det bedste, så kan man
også gå til leverandøren igen.
--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.