Valata indkøb ifb med indkøb i udlandet
Fra : Michael Andreasen

Dato : 20-02-03 17:57

Hej.. Handler ofte nogle ting i Tyskland

I den forbindelse kan jeg se at jeg somregel betaler 7.55 for at købe Euro.
På valutakurser.dk kan jeg se at nationalbankens kurser er f.eks. 7.42

Hvordan kommer jeg til at købe til den kurs? Kan jeg evt oprette en
bankkonti i Tyskland og så overføre pengene, eller hvordan gør jeg det?

Nogen der har nogle idéer?

Mvh
Michael

Fra : Th. Christensen

Dato : 20-02-03 19:43

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan kommer jeg til at købe til den kurs? Kan jeg evt oprette en
> bankkonti i Tyskland og så overføre pengene, eller hvordan gør jeg det?

Hej Michael

Hvis du kan bruge visa - kan du gøre det til omkring 7.51
Hvis du bruger bank i Danmark til at overføre - f.eks Jyske Bank, så kan du
overført til 7,444 og betaler 20,- i gebyr for at overføre - blot kræver det
at du har tilmeldt dig Jyske Netbank Erhverv, hvilket igen koster.
Så det har lidt med at gøre hvor store beløb det er og hvor tit.
mvh
Christian

christian@ki-ma-import.dk
www.ki-ma-vinimport.dk www.ki-ma-import.dk
Spansk indvendig og udvendig

Fra : Michael Andreasen

Dato : 20-02-03 22:10

"Th. Christensen" <ki_mafjern237@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> at du har tilmeldt dig Jyske Netbank Erhverv, hvilket igen koster.
> Så det har lidt med at gøre hvor store beløb det er og hvor tit.

ok jeg har jyske.. Beløbene er typisk mellem 200-300K et par gange om
måneden.. Så det bliver aligevel til noget der trods alt kan betale sig.

Mvh
Michael

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-02-03 20:16

Min bank udstedte i dec 2002 en check på 450 euro til mig. Her var
kursen 7.4367 og gebyret 75 kr. Her havde det faktisk været billigere
med kurs 7.55 og uden gebyr, så det afhænger af beløbsstørrelse m.v.
hvad der er bedst.

Fra : Carsten

Dato : 20-02-03 21:00

> [...]
>
> Hvordan kommer jeg til at købe til den kurs? Kan jeg evt oprette en
> bankkonti i Tyskland og så overføre pengene, eller hvordan gør jeg det?

www.skandiabanken.dk Kun for kunder

Overførsel til udlandet

Med en Alt i Et-konto i SkandiaBanken kan du overføre helt op til mod-værdien af
200.000 danske kroner ad gangen til modtagere i udlandet.

SkandiaBanken afholder alle omkostninger i forbindelse med din overførsel. Dog
opkræver modtagerbanken i udlandet typisk et mindre gebyr, som fratrækkes det fremsendte
beløb.

Valutakursen fastsættes efter Nationalbankens middelkurs med et tillæg på 0,50%.
Tillægget dækker SkandiaBankens omkostninger i udlandet.

For at overføre gebyrfrit skal du indhente følgende oplysninger:

a.. Navn på beløbsmodtageren
b.. HELE beløbsmodtagerens kontonummer
c.. Navn og adresse på beløbsmodtagerens bank
d.. SWIFT-adresse på beløbsmodtagerens bank

Hvis du ikke har disse oplysninger, kan du sandsynligvis få dem via beløbsmodtageren
eller beløbsmodtagerens bank.

Hvis du ikke kan få fat i en SWIFT-adresse kan du prøve at gå ind på Swift.com

http://www.swift.com/biconline/ Skriv Flensburg i City heading og intet andet Tryk
RETURN

og få 17 banker vælg dem med BLÅ FARVE direkte Netforbindelse overførsel max 4
hverdage!!!

og
indtaste modtagerland i feltet CountryName og modtager-bank i feltet Institution Keyword
og byen hvor modtagerbanken ligger i feltet Location og herefter klikke på Search. Her
fremkommer så en Swift-/BIC-code på 11 karakterer. BIC (Bank Identifier Code) er det
officielle navn for SWIFT-adresse.

Du skal minimum overføre modværdien af 1.000 danske kroner og kan maksimalt overføre
modværdien af 200.000 danske kroner ad gangen (beregnet ud fra valutakursen den dag
betalingen registreres).

Der kan ikke overføres danske kroner, kun udenlandsk valuta.

Der må kun anvendes bogstaver fra det engelske alfabet, ingen tegn.

Når du bestiller en overførsel til udlandet sker det via kontonummer 66109302318.

Bestillinger, hvor indbetaling til konto 66109302318 er sket før kl. 8, vil blive
afsendt samme dag (dog ikke weekend/helligdage). Bestillinger, modtaget efter kl. 8, vil
blive afsendt dagen efter (dog ikke weekend/-helligdage).

Der går typisk 4-7 dage, før beløbsmodtageren kan disponere over pengene. Enkelte
banker er dog længere tid om at overføre penge til beløbsmodtagerens konto. Dette har vi
ingen indflydelse på.

Hvilke lande, SkandiaBanken tilbyder betalinger til, kan du se her

Bestil en overførsel til udlandet her

Opret en Alt i Et-konto her

Fra : Michael Andreasen

Dato : 20-02-03 22:15

"Carsten" <Land@sunsite.dk> wrote in message news:b33c5g$c81$1@sunsite.dk...
> "Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> www.skandiabanken.dk Kun for kunder
> Overførsel til udlandet

Så ellers rigtig godt ud, men så læste jeg:

"Der går typisk 4-7 dage, før beløbsmodtageren kan disponere over pengene.
Enkelte banker er dog længere tid om at overføre penge til beløbsmodtagerens
konto. Dette har vi ingen indflydelse på."

- Det er desværre ikke hurtigt nok :( Men ellers havde det vist været en
fornugtig løsning.

Jeg tror jeg prøver at snakke med jydske igen og går dem lidt på klingen,
der har vi en del arrangementer i forvejen, så det kan være vi kan finde ud
af noget.

1000 Tak for jeres input.

Mvh
Michael