Erfarringer med annoncering gennem Bannera~
Fra : AdviceCom - Leif Jen~

Dato : 20-02-03 10:53

Hej,

Er der nogle af jer som har erfarringer - gode som dårlige - med køb af
annoncering
som. f.eks. nyhedsbrev eller banner igennem www.banneradministration.dk ?

Årsagen til mit spørgsmål er at jeg selv i denne uge har fået ret dårlige
erfarringer
med dette. Jeg havde købt annonceplads på en morgen-nyhedsbrev (der
selvsagt
skulle komme ud om morgenen) på www.netposten.dk (gennem B.A.) men nyheds-
brevet kom først ud ve middagstid, og ud af de ca. 47.000 modtagere lykedes
det
mig at få hele 17 "klik" til min hjemmeside. Det eneste tilbud fra B.A. som
kompensation
for at nyhedsbrevet kom ud til middag og ikke morgen, var et tilbud om en ny
annoncering
på torsdag til samme pris som jeg gav for den anden.

Det skal siges at NetPosten sender nyhedsbreve 2 gange dagligt, og det
efterfølgende
kom allerede 3 timer efter "morgenbrevet" grundet forsinkelsen.

Jeg formoder at jeg er nødt til at betale faktura'en med et smil og tænke
"den slags
hopper jeg ikke på igen".

Hav en god dag

Mvh
Leif Jensen
AdviceCom
www.advicecom.dk

Fra : Carsten

Dato : 20-02-03 11:30

"AdviceCom - Leif Jensen" <salg@NOSPAM-advicecom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kom allerede 3 timer efter "morgenbrevet" grundet forsinkelsen.
>
> Jeg formoder at jeg er nødt til at betale faktura'en med et smil og tænke

Skriv til dem at du vil have et betydeligt nedslag i prisen, da de ikke har
levet om til den aftale, som var baggrunden for din accept af tilbudet!

Mindst 25%

Ellers nægt at betale regningen!

Den slags reklame er alt for dyr og giver alt for lidt tilbagemelding, fra
kunder.
Hvordan har du det ikke selv med banner reklame?
Jeg overser dem totalt!

Jeg har selv prøvet banner annoncer på et par forskellige websider, bla.
TV2, det var bare ikke nogen succes.

Jeg har haft 2 farvesider i et måneds blad og fast i gennem et år.

Det sted jeg har haft flest tilbagemelding på en annonce er i Den Blå Avis,
med en lille millimeter annonce til små 3000 kr.
Den blev hurtigt tjent hjem!

Carsten

Fra : Jimmy

Dato : 20-02-03 15:20

"AdviceCom - Leif Jensen" <salg@NOSPAM-advicecom.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Er der nogle af jer som har erfarringer - gode som dårlige - med køb af
> annoncering
> som. f.eks. nyhedsbrev eller banner igennem www.banneradministration.dk ?

Ikke igennem ovenstående, men min generelle erfaring er, at bannere ikke
fungerer som man håber.
De vises muligvis en masse gange, men brugere ser dem ikke og klikker ikke
på dem i nævneværdig grad.
Man snakker om banner blindhed.

> Jeg havde købt annonceplads på en morgen-nyhedsbrev (der
> selvsagt
> skulle komme ud om morgenen) på www.netposten.dk (gennem B.A.) men nyheds-
> brevet kom først ud ve middagstid

Det er ganske uacceptabelt.
Jeg ville straks konsultere dk.videnskab.jura, da enhver forsinkelse i
erhvervsmæssig sammenhæng er væsentlig.

, og ud af de ca. 47.000 modtagere lykedes
> det
> mig at få hele 17 "klik" til min hjemmeside.

Nå ja, men sådan er det.
Hvis din annonce er placeret ringe eller din tekst elendig er der ingen der
klikker.

Mvh
Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-03 17:45

> [...]
> kom allerede 3 timer efter "morgenbrevet" grundet forsinkelsen.
>
> Jeg formoder at jeg er nødt til at betale faktura'en med et smil og tænke

Hej Leif

Om nyhedsbrevet fra netposten var kommet ud om morgenen til "tiden" tror du
så der var flere der havde klikket på din annonce?
Nok ikke, det handler ikke om hvad tid det nyhedsbrev kom ud. det handler om
dine produkter og din målgruppe. Målgruppen for netpostens modtagere er
sikkert meget blandet med 50% blandet private og erhverv. Men indholdet i
nyhedsbrevet er jo almindelige nyheder.
Jeg tror du skal se dig om efter en anden kanal at annoncere igennem,
forslag til dette kommer senere.
Dem der fortæller dig at online annoncering ikke virker, det være sig
nyhedsbrev eller bannere eller andre former for placering på nettet, ved
ikke hvad de taler desværre. Jo de siger at de ikke klikker og "banner
blindhed"?, men alle ser dem og alle klikker bare en gang i mellem. Er du på
udkig efter antivirus software og den første side du åbner, lad os sige det
er netposten, der er så et banner for anti virus, ja så klikker du også.
Sådan er det med al reklame, man kan ikke skabe et salg uden der er snert af
interesse.
Carsten skriver at han har kørt med bannere på TV2, hvis Carsten har
reklameret for det han laver som er salg af pyramide lignende aktie
financieret spil, så kan jeg godt forstå at han inegen respons fik, for det
er der jo ingen af TV2's brugere der gider interessere sig for. Derfor
oplevede han også større succes ved at annoncere i den blå avis da det nok
mere er hans målgruppe der læser den avis.
Mit forslag #1 er at du køber plads på de relevante målgrupper, du skal
altså identificere din målgruppe og finde ud af hvad de holder af
nyhedsbreve og hvilke sider de besøger.
Mit forslag #2 er at du laver en form for komplimentær markedsføring, i. e.
Køber man en ny computer vil man sikkert også gerne have software med mere
til den, se om ikke du kan komme i kontakt med dem der sælger nye computere
og den vej annoncer.
Mit forslag #3 er at du kamuflerer din annonce så man ikke kan lade være med
at klikke. Du kender dem sikkert - Klik her og se apen falde! Eller klik ind
og spar tusindevis af kroner. Eller lignende.
Du kan med fordel også lave partner aftaler med diverse sites som har en
jævn strøm af trofaste brugere, du betaler måske nogle procent for at de
sender en kunde over til dig...

Spørg endelig hvis du vil vide mere...

Til jer der ikke mener at online annoncering virker- Hvor kender i
Computerworld fra? alle kender vel også ebay.com eller amazon.com? Læs evt
denne artikel om et lille dansk firma der oplevede en ekspllosiv vækst da de
gik over til kun at annoncere online
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=18117

Venlig hilsen
Jesper Nielsen

Fra : Carsten

Dato : 20-02-03 21:22

> Om nyhedsbrevet fra netposten var kommet ud om morgenen til "tiden" tror
du
> så der var flere der havde klikket på din annonce?

Det er da meget sandsynligt at der ville havet været det, folk havet haft
tid til at læse det i løbet af deres kaffe pause!

> [...]
> nyhedsbrev eller bannere eller andre former for placering på nettet, ved
> ikke hvad de taler desværre. Jo de siger at de ikke klikker og "banner

Jeg tror det er dig der ikke ved hvad du taler om!

> [...]
det
> er der jo ingen af TV2's brugere der gider interessere sig for.

Hvad fanden ved du om det!

Tror du ikke de omkring 20.000 folk som beskæftiger sig med det område eller
ligne områder som jeg, ser TV2.

Mine annoncer på TV2 og andre steder var for mit NetShop firma som var
førende med salg af konsol og multimedie tilbehør i Danmark.

Og for endelig at komme med et guldkorn, så fik jeg den gang 90% af alle
mine kunder, ved mund til mund metoden.

Fuldstændigt på samme måde som inden for MLM og dermed mit såkaldte "
aktie-spil" og metoden er effektiv!

> Derfor oplevede han også større succes ved at annoncere i den blå avis da
det nok
> mere er hans målgruppe der læser den avis.

Grunden til at der er støre succes med annonce i Den Blå Avis, er fordi de
folk som køber avisen er interesseret i at handle, de vil altså købe noget,
det er derfor de køber avisen!

Folk der læser et nyhedsbrev eller surfer rundt på en hjemme side med
strikke opskrifter er sgu ligeglad med en banner annonce, de er der ikke for
at købe noget!

Desuden så er målgruppen vist også temmelig bred i Den Blå Avis!

Lige fra bistands klient med brugt køle skab til Bank Direktør der skal have
Sejl båd eller brugt Audi!

> [...]
> Du kan med fordel også lave partner aftaler med diverse sites som har en
> jævn strøm af trofaste brugere, du betaler måske nogle procent for at de

Hvad, Lever du af at sælge banner annoncer! ????????????

> [...]
> denne artikel om et lille dansk firma der oplevede en ekspllosiv vækst da

Computerworld kender jeg fordi de ringet til mig i mit firma for at høre om
jeg vil abonner på deres avis!

Ebay har jeg aldrig besøgt, men jeg har hørt om dem i amerikanske talkshows
plus i diverse film, og selvfølgelig omtalt i news grups!

Amazon har jeg heller aldrig besøgt, eller set banner for, men ellers er det
også fra amerikanske talkshows plus i diverse film, og omtalt i news grups!

Det link er det et du plejer at sende til dine kunder når du skal sælge
banner annoncer?

Så der er ingen af de steder jeg kender fra Banner!

Jeg har mange venner i Internet handels branchen og vi er alle enige om at
banner annoncer er de dårligste reklame penge givet ud!

Hvad blev der også af det Danske firma som ville betale os Dansker penge for
at have et lille program kærende med banner annoncer?

Det gik på røven fordi der var ingen der gad at annoncer i det!

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-03 00:20

"Carsten" <howar@NOSPAMadslhome.dk> wrote in message
> [...]

Jamen slap dog af Carsten, siger da ikke at du har gjort noget forkert!! Men
jeg skal da love for at du følte dig truffet!
Jeg prøvede bare at ridse problem stillingen lidt op.
Nej jeg sælger ikke bannere, jeg ved bare meget om markedsføring on- og
offline. det link jeg pastede ind er ikke andet end et par dage gammelt. men
undskyld for at jeg ramte dig så dybt... jeg gider ikke engang at besvare
eller argumentere med dig.

venlig hilsen

Jesper Nielsen

Fra : AdviceCom - Leif Jen~

Dato : 21-02-03 11:20

Tusind tak for de konstruktive svar.

Den korte historie er at jeg igår ringede til direktøren for NetPosten og
forklarede
ham at jeg var utilfreds med den behandling jeg havde fået af hans
samarbejdspartner.
Og han gav mig naturligvis en "genudsendelse" uden beregning - og det synes
jeg var
fair nok.

Jesper - tak for dine råd. Jeg havde bla. selv tænkt over den sidste, og jeg
skulle
selvfølgelig ikke ha' skrevet tilbudsprisen i nyhedsbrevet, men derimod
"klik her
for pris".

Min umiddelbare oplevelse med, og holdning til, net-annoncering er at man
nok med
den type annoncering skal være endnu mere omhyggelig med forberedelserne end
med
traditionel annoncering. Nyhedsbrevet (og genudsendelsen) fik jeg absolut
intet ud af, men
til eksempel har jeg været på EDBpriser siden 1. december og her får jeg
dagligt en del
købende kunder.

Med ønsket om en god dag til jer alle

Mvh