Bogføring broafgift...
Fra : J. A. Consult

Dato : 12-02-03 07:27

Hej i gruppen

Hvor skal kontoen broafgift evt. oprettes på min kontoplan, under hvilken
hovedgruppe ?
Er det ikke korrekt at der ikke er moms på Storebælt ?

Er kørt over i privatbil, med km penge.

Jesper

Fra : Jørgen

Dato : 12-02-03 20:55

"J. A. Consult" <j.a.consult@firma.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hovedgruppe ?
> Er det ikke korrekt at der ikke er moms på Storebælt ?

Der er altid moms når det er en bil det være sig bro - færge - biltog
hvorimod en person alene i en bus/tog - færge - er momsfrit

Du har vel en Transportkonto incl. moms og en excl.moms ?

Fra : Henrik Hansen

Dato : 12-02-03 22:49

> Der er altid moms når det er en bil det være sig bro - færge - biltog
> hvorimod en person alene i en bus/tog - færge - er momsfrit
>
> Du har vel en Transportkonto incl. moms og en excl.moms ?

Vær opmærksom på hvor meget moms der kan trækkes fra. Jeg er i tvivl om de
gældende regler på området. Men jeg mener ikke det skal behandles som alt
andet moms.

MVH

Henrik

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 13-02-03 11:08

Øresundsbroen: Moms af broafgift kan afløftes med 100 % for alle biltyper.
Storebæltsbroen: Moms af broafgift kan alene afløftes af varer- og lastvogne
på gule plader.
kilde: Revisorposten 03.2001 udgivet af leo olsen & dalgaard, statsaut.
revisionsselskab