Klistermærker igen igen - Se her!
Fra : John Thomsen

Dato : 14-03-01 12:38

Fra tid til anden dukker der forespørgsler op på klistermærker, derfor
denne historie, som nogle sikkert få glæde af.....

Det stammer godt nok fra en helt anden boldgade, men alligevel...

Jeg har gennem årene designet/fremstillet diverse logoer og andet
dekorativt, tit i CorelDraw og gemmer dem (export) til eps-filer som
er det rene guf, når mine kunder siden skal ha' annoncer i bladene
etc.

Men så har jeg desuden et par kontakt, bl.a. et specialtrykkeri her i
Værløse som også laver mange selvklæbende skilte.

Derudover har de en maskine så de kan blæse mine illustrationer op og
levere som udskårne klæbefolier. Ude på brugsstedet hiver man først en
papirdækning af bagsiden, sætter "klistermærket" på plads, glatter ud
med noget der ligner en dejg-skraber og trækker til sidst den
gennemsigtige dækfolie af.

Man kan selvfølgelig, foruden tegnede logoer etc. sagtens "bare"
skrive noget med en fancy typografi - eksempelvis gotiske
fraktur-bogstaver - og få ud som klæbere....

Venligst
John

Fra : Rune Larsen

Dato : 14-03-01 14:22

"John Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> dekorativt, tit i CorelDraw og gemmer dem (export) til eps-filer som
> er det rene guf, når mine kunder siden skal ha' annoncer i bladene

Jeg og en anden gut her fra gruppen mangler nogen logoer til at sætte på
vores nystartede race-team.
Vi har et bitmap-billede med dette logo, men skal have det lavet om til
noget vektorgrafik af en art.

Er det noget du kan hjælpe med?

/Rune

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-03-01 20:08

Rune Larsen skrev:

> Jeg og en anden gut her fra gruppen mangler nogen logoer til at sætte på
> vores nystartede race-team.
> Vi har et bitmap-billede med dette logo, men skal have det lavet om til
> noget vektorgrafik af en art.

Corel Draw har en funktion til at lave bitmapgrafik om til vektorgrafik
Det eneste man skal gøre er svjh. at vælge 'opløsningen', altså antallet af
vektorer.

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-03-01 21:22

Jes Vestervang skrev:

> Corel Draw har en funktion til at lave bitmapgrafik om til vektorgrafik
> Det eneste man skal gøre er svjh. at vælge 'opløsningen', altså
> antallet af vektorer.

Jeg kom lige i tanker om at jeg ikke er sikker på at det er 'Draw', men det
var helt sikkert et program i pakken.

Fra : Anders Winther

Dato : 15-03-01 11:48

> Jeg kom lige i tanker om at jeg ikke er sikker på at det er 'Draw', men
det
> var helt sikkert et program i pakken.
Macromedias Flash 4 eller 5 har så vidt jeg mener også en funktion der kan
lave et bitmap om til vektor-grafik..

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : John Thomsen

Dato : 18-03-01 02:01

On Wed, 14 Mar 2001 14:21:35 +0100, "Rune Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk>
wrote:

>Vi har et bitmap-billede med dette logo, men skal have det lavet om til
>noget vektorgrafik af en art.
>
>Er det noget du kan hjælpe med?

Prøv bare at sende det, så skal jeg se hvad jeg kan gøre...

Venligst
John

Fra : Jørgen Gerdorf

Dato : 18-03-01 23:19

Prøv at kikke på hjemmesiden: http://www.netbix.dk/klister.htm
De reklamerer med klistermærkesæt fra 75,- til 110,- kr.
Desuden har de en side der fortæller hvilke formater I skal indsende jeres
logo's i.

Hilsen
Jørgen Gerdorf
DKW RT250/2 (som snart er klar til at komme ud på landevejen igen