FTP
Fra : Michael Petersen

Dato : 14-03-01 12:15

Hej - jeg prøver lige igen, da ingen har svaret.

Når jeg fra min PB forsøger at logge mig på diverse ftp-servere (som jeg for
3 dage siden uden problemer kunne logge mig på dagligt) får jeg
fejlmeddelsen "Can't build dataconnection - connection refused."

Fra iMac'en ved siden af, med nøjagtigt samme internetforbindelse, er der
ingen problemer.

Hvad kan det skyldes? Jeg har ikke ændret opsætning eller noget i
ftp-klienten og jeg har endda prøvet flere forskellige.

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 14-03-01 13:18

michael@cybersites.dk,Ny-Internet writes:
>Hvad kan det skyldes? Jeg har ikke ændret opsætning eller noget i
>ftp-klienten og jeg har endda prøvet flere forskellige.

Har du tjekket indstillinger i kontrolpanelet Internet?
Prøv f.eks. at se, om du på en eller anden måde har fået skrevet noget i
FTP-proxy feltet.

Mvh Ben

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 14-03-01 14:33

michael@cybersites.dk,Ny-Internet writes:
>Dough - jeg havde glemt at jeg forleden havde installeret Norton
>Firewall...
>- problemet er løst efter at have slået den fra.

Nåja, nu ved du den virker