Sporing af IP
Fra : Brian Slot

Dato : 10-03-03 17:20

Hejsa

Jeg for ret ofte meldinger fra min Norton internet Security at der har været
et angreb på min pc. Og jeg kan jo se hvilken IP adresse der har
forsøgt..... Kan jeg spore denne IP adresse tilbage ??? Findes der software
der gør det muligt for mig at opsøge andet info fra dem der forsiger på min
pc ???
Evt. bedre beskyttelses forslag en Norton ses gerne ..............

OBS. Jeg bruger Stofanet

Brian

Fra : Kent Friis

Dato : 10-03-03 18:05

Den Mon, 10 Mar 2003 17:19:31 +0100 skrev Brian Slot:
> [...]
>et angreb på min pc. Og jeg kan jo se hvilken IP adresse der har
>forsøgt..... Kan jeg spore denne IP adresse tilbage ???

Lad være. 90% er støj (mindre når nyeste Code Red efterfølger er i
omløb), og det er ikke praktisk muligt at se om der er tale om støj
eller et reelt angreb (medmindre man kører honeypot).

Hvis Norton fortæller at den har stoppet det, så har den ikke gjort
nogen skade, det er først den dag der kommer et angreb den *ikke*
opdager at du skal begynde at være nervøs. Men du får af gode grunde
ikke noget at vide når den ikke opdager det.

Hvis du absolut vil køre med Norton Internet Security, så slå de
elendige popup-beskeder fra, så du kan surfe i fred og ro.

>Findes der software
>der gør det muligt for mig at opsøge andet info fra dem der forsiger på min
>pc ???
>Evt. bedre beskyttelses forslag en Norton ses gerne ..............

Slå diverse netværks-services fra (IIS, fil-sharing osv). Hvis din PC
ikke lytter på nettet, er der heller ikke nogen mulighed for at
angribe den.

Mvh
Kent
--
Motion: andet ord for "ondt i fødderne".

Fra : Anders Lund

Dato : 10-03-03 22:55

Brian Slot wrote:
> Jeg for ret ofte meldinger fra min Norton internet Security at der
> har været et angreb på min pc.
[...]

http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net#fwbesked
--