Norton Antivirus for Exchange - Event ID: ~
Fra : Torben Andersen

Dato : 10-03-03 15:33

Hvorfor får jeg følgende fejl i W2K event viewer:
Source: NAV for Microsoft
Category: VirusFound

"The message "Unknown" located in "Unknown" had the following actions taken
on it:
Attachment xxxxxxxxxx.xls was Quarantined for the following reasons:
Scan Engine Failure (0x80004005)
Scan Engine error in opening a compressed file."

1. Er der reelt tale om en fejl ?

2. Hvis JA, hvad gør jeg for at løse det ?

Der er tale om en "seriøs" email, så jeg forstår det ikke - kan ikke
umiddelbart finde noget på Symantec's hjemmeside, og det jeg finder, bliver
jeg ikke meget klogere af !!!

Hvem kan hjælpe ?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-03-03 15:49

"Torben Andersen" <torben.andersen@removemejubiimail.dk> skrev

> Der er tale om en "seriøs" email, så jeg forstår det ikke - kan ikke
> umiddelbart finde noget på Symantec's hjemmeside, og det jeg finder,
bliver
> jeg ikke meget klogere af !!!

En seriøs mail kan godt - uforvarende være inficeret. Kan du 'åbne' mailen
uden at åbne den?

På denne adresse kan du se, hvordan du kan læse indholdet, uden at risikere
at aktivere eventuelt snavs:

http://www.hjemmesideskolen.dk/net/angreb.asp#myst

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Leif N. Pastlane

Dato : 10-03-03 21:15

In article <3e6ca222$1$42581$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
torben.andersen@removemejubiimail.dk says...
> Hvorfor får jeg følgende fejl i W2K event viewer:

Norton kan ikke åbne en komprimeret, vedhæftet fil eller, som her et
Excel regeneark med fejl i. I stedet for at levere, sætter den filen i
karantæne, så du manuelt kan checke om den er ok.
Excel regneark kan indeholde makrovirus.

Fra : Torben Andersen

Dato : 11-03-03 10:06

Tak for info. Hvor kan jeg finde nedenstående info. ? Kan jeg læse mere om
det på Symantec's hjemmeside ? Link ?

Fra : Leif N. Pastlane

Dato : 11-03-03 20:23