Lærebog i programmering og java?
Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 10-03-03 17:59

Er der nogen, der kan anbefale en lærebog i programmering med eksempler i java
til en begynder, der kun har puslet lidt med HTML ?

- Jørgen

jth.net: http://jth.net/
http://dns.jth.net/ Godk. DNS servere m. dyn. IP samt salg af domæner
http://SMSnu.dk/ SMS (grupper, overvågning) via email og browser

Fra : "Bjørn Grønbæk"

Dato : 10-03-03 19:22

Jeg har personligt være ret glad for:

Java
Software Solutions
Foundation of Program Design
Af John Lewis og William Loftus
ISBN: 0-201-72597-5

Eller

Objects First With Java
Af David J. Barnes og Michael Kölling
ISBN: 0-13-044929-6

De er begge ok til det, nr. 2 er meget java specifik og giver ikke så godt
indtryk af andre programmeringssprog. Tilgengæld starter den med objects
der virkeligt er det centrale i Java. Smag og behag... jeg tror egentligt
at jeg foretrækker nr 2 men hvis du er helt nybegynder eller ikke gider
kæmpe for meget med det så tag nr 1

BG

Fra : Lars

Dato : 10-03-03 23:21

> [...]
> der virkeligt er det centrale i Java. Smag og behag... jeg tror egentligt
> at jeg foretrækker nr 2 men hvis du er helt nybegynder eller ikke gider

Spørgsmålet er om Jørgen ikke mener javascript, når han nævner HTML?

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 11-03-03 09:25

>Spørgsmålet er om Jørgen ikke mener javascript, når han nævner HTML?

Jeg kommer selv i tvivl. Det er nemlig ikke til mig selv (har et egenudviklet
RMI-baseret client/server system kørende på 6000 maskiner under 5
operativsystemer ), men det er til en fjern bekendt. Jeg må interviewe ham
lidt mere om hans intentioner.

- Jørgen

Fra : Kim Pedersen

Dato : 11-03-03 12:24