etablering af forbindelse til server...
Fra : Kristian Ferdinand P~

Dato : 05-03-03 09:43

Heysan... er der nogen der lige kan skabe sig et overblik over min lidt
rodet kode?! Jeg er ved at udvikle et chat program, og jeg har svørt ved at
få fat i serveren. jeg vedlægger koden til klienten herunder...

// tcpClient.java

// usage : java tcpClient <server> <port>
// default port is 1500

import java.net.*;
import java.io.*;

public class tcpClient
{
public static void main(String[] args)
{
// try
// {
int port = 1500; // port for kommunikation
String server = "localhost";
Socket socket = null;
String lineToBeSent;
// BufferedReader input;
BufferedReader keyboard = new BufferedReader(new
InputStreamReader(System.in));
PrintWriter output = new PrintWriter(socket.getOutputStream(),true);
int ERROR = 1; // båb båb båb
System.out.println("Indtast brugernavn:");
String user = keyboard.readLine();

System.out.println("Indtast password:");
String psw = keyboard.readLine();

/* output.println(user);
output.println(psw);

// Object svar = input.readObject();
*/
// read arguments
if(args.length == 2)
{
server = args[0];
try
{
port = Integer.parseInt(args[1]);
}
catch (Exception e)
{
System.out.println("server port = 1500 (default)");
port = 1500;
}
}
}

/* catch (IOException e) //Fejlhåndtering
{
System.out.println(e);
System.exit(1);
*/ }
// }

// Forbindelse etableres til server
// ex.: "Forbundet til server localhost/127.0.0.1:1500
try
{
socket = new Socket(server, port);
System.out.println("Forbundet til server " + socket.getInetAddress() +
":" + socket.getPort());
}
catch (UnknownHostException e) //Fejlhåndtering
{
System.out.println(e);
System.exit(1);
}

[...]

// input = new BufferedReader(new InputStreamReader(System.in));
// output = new PrintWriter(socket.getOutputStream(),true);

// indlæser brugerens input, og sender til server
while(true)
{
lineToBeSent = keyboard.readLine();
// stop hvis input er "."
if(lineToBeSent.equals("."))
break;
output.println(lineToBeSent);
}
}
catch (IOException e)
{
System.out.println(e);
}

try
{
socket.close();
}
catch (IOException e)
{
System.out.println(e);
}
}
}

mvh Kristian

Fra : Soren Davidsen

Dato : 05-03-03 10:14

"Kristian Ferdinand Petersen" <ferdinand.pc@get2net.dk> writes:

[snip]
> Heysan... er der nogen der lige kan skabe sig et overblik over min lidt
> rodet kode?! Jeg er ved at udvikle et chat program, og jeg har svørt ved at
> få fat i serveren. jeg vedlægger koden til klienten herunder...

Du kunne starte med at faa dit program til at kompilere (du maa have dine
{ og }'ere til at matche, og tilfoeje nogle try/catch blokke, alternativt
deklarere main() til at throws Exception). Derefter kan du fortaelle
os hvilken fejl du faar - hvorefter nogen sikkert kan sige hvad der goeres
galt ..

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Jimmi W.

Dato : 05-03-03 21:52

jeg har i et studieprojekt lavet et chat program, hvor jeg har brugt RMI.
Hvis du vil have lidt inspiration kan jeg da sende kildekoden til dig.

MVH
Jimmi

Fra : Kristian Ferdinand P~

Dato : 05-03-03 23:34

det ville være helt supert!!! :)
jeg skal godt nok ikke bruge rmi i dette tilfælde, men det er da
inspiration...!

Du kan sende det til: ferdinand.pc@get2net.dk

--
--------