forskellen
Fra : andy

Dato : 23-02-03 19:11

hvad er foreskelen på java sdk og jre, jeg ser der 2 udgaver af java på sun
side hvor java kan downloades fra. P.s jeg skal bruge en til at programere
fra.

Fra : Flemming Mertz

Dato : 23-02-03 19:14

Hey..

JRE står for Java Runtime Enviroment, og er alene den del der kan afvikle
java programmer. SDK'et står, så vidt jeg husker, for Standard Delevoment
Kit, ogt er altså det du skal have fat i, hvis du vil udvikle i Java.

Alternativt kan du få fat i et grafisk udviklingsmiljø, som eksempelvis
JBuilder eller NetBeans, som for det meste indeholder et SDK.

Med venlig hilsen,
Flemming Mertz

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 23-02-03 19:33

On Sun, 23 Feb 2003 19:13:57 +0100, Flemming Mertz wrote:

> SDK'et står, så vidt jeg husker, for Standard Delevoment
> Kit.
Det er vist Software Development Kit
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Flemming Mertz

Dato : 23-02-03 21:45

> Det er vist Software Development Kit

Nåe, to ud af tre er da også meget pænt..

Det er naturligvis bogstaverne efter de forskellige versioner, der i den
version du nok er ude efter, hedder noget med 'standard'.
(J2SE, Java 2, Standard Edition)

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-02-03 22:02

"andy" <a.brandorff@post.tele.dk> writes:

> hvad er foreskelen på java sdk og jre, jeg ser der 2 udgaver af java på sun
> side hvor java kan downloades fra. P.s jeg skal bruge en til at programere
> fra.

sdk'en har en compiler. Det har JRE'en ikke.

Hvis du vil programmere selv skal du bruge compileren.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn