store problemer med java.
Fra : andy

Dato : 22-02-03 23:31

hej jeg er nybegynder og har fået dette som en test. men kan ikke køre den i
blueJ, netbeans ide 3,4,1 eller alle andre jeg prøver de siger der er 3 fejl
er det rigtigt eller betjæner jeg programmerne forkert?

// Et simpelt program, der skriver "Hej verden"
// og et citat af Storm P. ud til skærmen
// filnavn: HejVerden.java
public class HejVerden
{
public static void main (String[] arg)
{
System.out.println("Hej Verden!");
System.out.println("Hvornår smager en Tuborg bedst?");
System.out.println("Hvergang!");
}
}

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-02-03 23:34

andy wrote in <3e57fa25$0$31937$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:
> de siger der er 3 fejl

Hvilke fejl? Du må meget gerne kopiere de komplette fejlmeddelelser hertil.

Det er altid nemmere at finde årsagen til fejl, når man ved hvad fejlen er.

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 22-02-03 23:40

andy wrote:

> hej jeg er nybegynder og har fået dette som en test. men kan ikke køre den
> i blueJ, netbeans ide 3,4,1 eller alle andre jeg prøver de siger der er 3
> fejl er det rigtigt eller betjæner jeg programmerne forkert?

Det er ikke let at fortælle dig hvad du gør galt, når du ikke angiver de 3
fejl...

--
Jonas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-02-03 01:11

"andy" <a.brandorff@post.tele.dk> wrote in

> [...]
> ikke køre den i blueJ, netbeans ide 3,4,1 eller alle andre jeg
> prøver de siger der er 3 fejl er det rigtigt eller betjæner jeg

Selve koden er der ikke noget i vejen med - så det er nok en
opsætnings fejl i din java eller dit/dine programmer.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 23-02-03 10:15

In <3e57fa25$0$31937$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> "andy" <a.brandorff@post.tele.dk> writes:

> [...]

> {
> System.out.println("Hej Verden!");
> System.out.println("Hvornår smager en Tuborg bedst?");

Du mangler:

import java.out.*
i starten af dit program.

/Martin

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 23-02-03 11:12

Martin Moller Pedersen wrote:

> Du mangler:
>
> import java.out.*
> i starten af dit program.

Eh? Det giver ikke megen mening.

--
Jonas
The programmer, like the poet, works only slightly removed from pure

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 23-02-03 11:19

In <3e589e71$0$4319$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> Jonas Kongslund <gamma@post.tele.dk> writes:

>Eh? Det giver ikke megen mening.

Hmm. Hedder det saa:
import java.io.*

Fra : soren davidsen

Dato : 23-02-03 11:35

tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) writes:

> Hmm. Hedder det saa:
> import java.io.*

Ja, men java.io.* bliver ikke brugt i hans HejVerden klasse .

Der er ingen fejl i hans klasse, saa jeg tror bare han skal
have konfigureret sit IDE korrekt. Alternativt kan han finde sin
..java fil og kompilere den 'by hand':

--
flower@nafle$ CLASSPATH=. javac HejVerden.java
flower@nafle$ CLASSPATH=. java HejVerden

Mvh,

--

school:soren.davidsenATturtle.math.klte.hu//math-institute/uni-debrecen
other:sorenATtanesha.net//www.tanesha.net