On-the-fly generering af JPEG-billeder
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-02-03 11:43

Jeg skal have lavet noget kode, der kan lave et JPEG-billede ud fra en
text-fil indeholdende metadata til et ER-diagram.

Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg laver disse billeder. SUN har lavet
nogle JPEG-pakker [1], men er disse de bedste at anvende ? Hvis der er
nogen af jer, der har nogle links liggende til beskrivelser/tuturials
omkring billed-manipulation i Java, så vil jeg blive meget glad.

[1] Fx com.sun.image.codec.jpeg.*

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Aggeboe

Dato : 21-02-03 15:36

Jesper Stocholm (slet 5FMJE) wrote:
> [...]
> nogen af jer, der har nogle links liggende til beskrivelser/tuturials
> omkring billed-manipulation i Java, så vil jeg blive meget glad.

Hey Stochy ;) (sorry, jeg ku' ikke la' vær')

Det her kan måske bruges (bl.a. en liste over pakker til generering af
billeder og eksempler):
http://www.geocities.com/marcoschmidt.geo/java-image-faq.html

Nu ved jeg ikke lige hvordan din text-fil med ER-diagrammet er
struktureret, men Graphviz kan måske bruges (dot text format):
http://www.research.att.com/sw/tools/graphviz/

Grappa pakken kan bruges til at læse og skrive dot text formatet og en
hel masse mere. Grappa er en slags sub del af Graphviz og kan findes her:
http://www.research.att.com/~john/Grappa/

/Aggeboe

Fra : Morten

Dato : 22-02-03 14:37

> [...]
> nogen af jer, der har nogle links liggende til beskrivelser/tuturials
> omkring billed-manipulation i Java, så vil jeg blive meget glad.

Der er masser af muligheder. Både Java2D og Java Advanced Imaging. Jeg
vil personligt synes at det fedeste vil være at specificere dine
billeder i SVG og så bruge en SVG -> JPG serializer, se evt.
http://xml.apache.org/batik/

Du kan jo altid specificere billederne i XML og så bruge XSLT til at
generere passende SVG. Det virker måske omstændigt, men det er en
nydelig løsning.

Morten