Begynder
Fra : Hans Henrik Raun Tho~

Dato : 20-02-03 21:28

Hej alle.

Jeg har tænkt mig at lave et lille program til der giver små regnestykker.
Det skal laves i AWT, men jeg kan ikke rigtigt komme igang, uagtet at jeg
efterhånden har pløjet 2 bøger igennem med object orienteret programming. Er
der nogen der kunne hjælpe mig med f.eks. at lave knapper til at indgive
svaret på et random regnestykke.

Fra : soren davidsen

Dato : 20-02-03 23:50

"Hans Henrik Raun Thomsen" <havevej@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> der nogen der kunne hjælpe mig med f.eks. at lave knapper til at indgive

hvorfor vil du dog bruge awt istedet for swing ?

anyhow, lidt meget hurtig kode - ingen garantier ..

--
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;

public class RandomCalc extends Frame {

private TextField _assignment;
private TextField _solution;
private Button _validate;

public RandomCalc(String title) {
super(title);

_assignment = new TextField("2 + 2", 20);
_solution = new TextField("", 20);
_validate = new Button("validate >>");
_validate.addActionListener(new ActionListener() {
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
final Dialog ok =
new Dialog(RandomCalc.this, "Wrong answer", true);
Button okB = new Button("Ok");
okB.addActionListener(new ActionListener() {
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
ok.dispose();
}
});
ok.add(okB);
ok.pack();
ok.show();
}
});

setLayout(new GridBagLayout());
add(_assignment);
add(_solution);
add(_validate);
pack();
setVisible(true);
}

public static void main(String [] args) {
new RandomCalc("Random calcing");
}
}
--

mvh,

--

school:soren.davidsenATturtle.math.klte.hu//math-institute/uni-debrecen
other:sorenATtanesha.net//www.tanesha.net