Databaseuafhængig måde at flytte tabeller
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-02-03 13:45

Jeg har et konkret problem der består i at jeg gerne vil overføre et
Oracle schemas tabeller, nøgler og indekser fra en server til min
laptop som kan trække MySQL eller PostgreSQL (og formentlig også
andre, men det har jeg ikke undersøgt - Oracle er dog ude af flere
grunde).

Jeg leder derfor efter et program som kan klare dette for mig, og det
har dystre udsigter. (CopyTables website er nede lige nu)

Derfor lurer jeg på om der er kommet en databaseuafhængig måde at
oprette tabeller på med JDBC 3.0? Altså noget i stil med at man giver
en liste af (navn,objekttype) og der oprettes så en tabel med disse?
Samme med indekser og nøgler. Selve flytningen er jeg ikke ked af at
kode selv.

Jeg har kigget tidligere lidt på Torque men kunne ikke få det til at
spille. Er der nogen gode forslag til hvordan jeg knækker denne lille
nød?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn